Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan Tutak, Fatma
dc.contributor.authorKöklü, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-04T10:37:39Z
dc.date.available2020-12-04T10:37:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/74514
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin ders sırasındaki mesleki alan bilgilerinin incelenmesidir. Araştırma beş yılı aşmamış olmak kaydı ile farklı sürelerde öğretmenlik tecrübesine sahip altı öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı, katılımcılarla derslerini nasıl anlatmayı planladıklarını öğrenme amaçlı yarı-yapılandırılmış ders öncesi mülakat, doğrunun eğimi konusunun anlatımı sırasında video kayıt ve gözlem raporları ve en son yarı-yapılandırılmış ders sonrası mülakat gerçekleştirmiştir. Elde edilen verilen çözümlenmiş ve açık kodlama ile kodlanmıştır. Ders kayıt verileri Bilgi Dörtlüsü (Knowledge Quartet) ünitelerine göre analiz edilmiş elde edilen verilerin mülakatlardan elde edilen verilerle üçlenerek geçerliği ve güvenirliği artırılmıştır. Bulgular dört grupta sunulmuştur. Bu gruplar sırası ile öğretmen adayları (öğretmenlik tecrübesi olmayanlar), mesleğe yeni başlamış öğretmenler (1-3 yıl öğretmenlik tecrübesi olanlar), deneyimli öğretmenler (3-5 yıl öğretmenlik tecrübesi olanlar) ve en son olarak grupların derslerindeki mesleki alan bilgisi karşılaştırması şeklinde verilmiştir. Veriler her grup için modelin üniteleri bağlamında sunulmuş ve karşılaştırma tabloları verilmiştir. Araştırmada doğrunun eğiminin çalışılmış olması bu konu hakkındaki öğretmen bilgisini ve konunun öğretimi hakkında önemli ve çeşitli bilgileri ortaya koymuştur. Bu çalışma modelin ilk ünitesi olan Temel ünitesinin öğretmenlerin ders işleyişlerindeki önemini göstermiştir. Ayrıca bu çalışmada bu ünite açısından bakıldığında öğretmenlerin belli bir dönemi aşan deneyimiyle, bilgilerinin artışı arasında bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Öğretmenlikte deneyim süresine bağlı olarak hem alan bilgisinin hem de bu alanın nasıl öğretileceğine dair bilgilerin artışı yine bu çalışmanın bulguları arasında yer almaktadır. Mesleğe yeni başlamış öğretmenler ve öğretmen adaylarını açısından ise oldukça paralel bulgular elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate teachers? content knowledge -subject matter knowledge (SMK) and pedagogical content knowledge (PCK)- during teaching the slope of line in eighth grade. The study focused on two pre-service, two novice, and two experienced primary mathematics teachers? content knowledge in instruction. The study included a semi-structured pre-interview with the participants on the ways they were planning to teach, observation and video recording of lessons on slope of line, and finally a semi-structured post-interview. Instructions and interviews were transcribed and coded by open coding. The video recorded data were analyzed in terms of the units of a framework, Knowledge Quartet (KQ), and triangulated with the interview data. Findings were reported in four sections. The sections in which the findings were reported in terms of the units of the analytical framework were (i) the pre-service teachers (no official teaching experience), (ii) the novice teachers (1-3 years of teaching experience), (iii) the experienced teachers (3-5 years of teaching experience), and finally (iv) the comparison of teachers? content knowledge. Findings were reported in terms of the four units of the framework with a comparison table among the participants. The study of the slope of lines provided a rich source to interpret teachers? content knowledge in this mathematical concept and its teaching (SMK and PCK). The study provided that foundational knowledge was significantly observed in teachers? instruction. In addition, this type of knowledge was considerably significant in experienced teachers? instructions. Findings indicated also that as teachers become more experienced, they may have more robust content knowledge (SMK and PCK). As experienced teachers differed from their novice and pre-service colleagues, not much significant differences were observed between groups of novice and pre-service teachers in terms of their content knowledge of teaching slope of a line based on KQ.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeachers` content knowledge in teaching slope of a line
dc.title.alternativeÖğretmenlerin doğrunun eğiminin öğretimi ile ilgili mesleki alan bilgisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmContent knowledge
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmSlope
dc.identifier.yokid451140
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325517
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess