Evde sağlık hizmeti alan hastaların sosyodemografik ve tıbbi durumları ile sağlık dışı gereksinimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GİRİŞ-AMAÇ: Çalışmamızda; evde sağlık hizmeti alan hastaların tıbbi durumlarını,sosyodemografik özelliklerini ve aynı zamanda sağlık dışı diğer ihtiyaçlarını inceleyerek eldeedilen sonuçlar doğrultusunda; Sağlık, Aile ve Sosyal Politikalar ve Çalışma ve SosyalHizmetler Bakanlığı gibi ilgili bakanlıklara, politika yapıcılara güvenilir veri sağlamanınyanında, diğer kamu kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarına, özel rehabilitasyonmerkezlerine ve belediyelere farkındalık oluşturmayı amaçladık.GEREÇ-YÖNTEM: Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Evde SağlıkHizmetleri Birimi'ne kayıtlı hasta ve/veya hasta yakınlarına 27 sorudan oluşan anketuygulandı. Verilerin özetlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanıldı. Nitelverilerin analizinde ki-kare test, ki-kare test koşulları sağlanmadığında fischer test kullanıldı.Analizlerde SPSS 22.0 programı kullanılmıştır.BULGULAR: Çalışmaya 170 hasta dahil edildi. Hastaların %38'i 75-84 yaşaralığındaydı. Kadın popülasyon fazla idi. En fazla hipertansiyon tanısı yer almaktaydı.Hastalarımızın %81'i en az 2 yıldır eve veya yatağa bağımlı idi. Hastaların en çok aldığıhizmet %72 (n:123) rutin muayene ve tetkik istemiydi. Hastaların sağlık dışı sorunlarından ilksırada göze çarpan; kendi sağlığına yönelik talepleri %23 (n:39), ikinci sırada ise ulaşımsorunu %19 (n.33) idi. Hastalarımızın %90'ı (n:160) almış oldukları evde sağlık hizmetindenmemnundu. Hastaların %71'i (n:121) sosyal anlamda ailesi dışında kimseden destekgörmüyordu.SONUÇ: Evde sağlık hizmeti alan hastaların aldıkları tıbbi hizmetten memnuniyetoranı oldukça yüksektir. Fakat görülmektedir ki hastaların ulaşım, barınma ve ısınma gibisağlık dışı diğer sorunları da mevcuttur. Bu sorunların çözülebilmesi için kamu ve siviltoplum örgütlerinin verdikleri hizmetlerin koordine edilmesi, hizmetin kapsamının sağlık dışıdiğer sosyal bileşenleri de içine alacak şekilde genişletilmesi yararlı olacaktır. INTRODUCTION: In our study; patients who are getting services from home healthcare department were investigated about their health status, sociodemographic features andneeds other from health. The aim of study is to create awarness and provide data to Ministryof Health, Ministry of Family and Social Policies, Ministry of Labor and Social Policies,Municipalities and other public corporations and non-govermantel organizations, privaterehabilitation centers.MATERIALS AND METHOD: A questionnaire which is consist of 27 question wasapplied to the patients who were registered to Home Health Department of Şişli HamidiyeEtfal Education And Research Hospital. Descriptive statistics metods was used forsummarizing of data. Chi-square test was used at qualitative data analyze when chi-squaretest didn't provide appropriate conditions fischer test was used. Spss 22.0 was used atanalyzes.RESULTS: 170 patients were included to the study. %38 of patients were 75-84 agerange. Women population was upper than men's. Hipertention was most frequnt diagnosis.%81 of patients was bedridden and home bound at least 2 years. Routine examination andlaboratory examination was the most frequent service (%72; n=121). The most frequently outof health demands of patients were personal demands (%23; n=39) and trasportation (%19;n=33). %90 (n=60) of patients was satisfied from home health care department service. %71of patients didn't see support people other from family.CONCLUSION: The patients who get serviced from home health department havehigh satisfaction. transportation, shelter and calefaction are the other problems of patients. Tosolve the out of health problems public and non-govermantel organizations have to becoordinated. the services have to be expanded to the out of health problems
Collections