1011 Ordudonatım Ana Tamir Fabrikaları`nda istatistiksel kalite kontrolü ve uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz piyasa koşullarında işletmelerin hayatta kalabilmeleri, ürettikleri ürün ve/veya hizmetlerde kaliteyi yakalayabilmeleri ve benzeri ürünler/firmalarla rekabet edebilmeleri ile mümkün olmaktadır. Günümüzde kalite, klasik tanımlamasından sıyrılmış daha geniş ve kapsamlı bir kavram haline gelmiştir. İşletmeleri ulaşılması gereken kalite seviyesine götürebilecek yoliann ana kavşak noktası olan ve stratejik bir kavram olan Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi işletmeler tarafından doğru şekilde algılanmalı, öğrenilmeli ve uygulanmalıdır. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi durağan bir felsefe olmayıp her geçen gün kendisini yeni durumlara uyarlama kabiliyetine sahip olan yaşayan bir organizmaya benzetilebilir. Toplam Kalite Yönetimi ana konsepti içinde arzu edilen kalite seviyesini yakalamak, tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılabilecek bir çok araç ve teknik vardır. Bu araç ve tekniklerden üretim sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik kullanılan Kontrol Grafikleri bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Birinci bölümünde Kalite, kalite kontrolü ve günümüzdeki kalite anlayışı geniş bir kapsamda açıklanmaya çalışılmış, ardından ikinci bölümde Toplam Kalite Yönetimi ana konsepti içinde kullanılabilecek kalite kontrol teknikleri tanıtılmıştır. Tezin asıl konusu olan Kontrol Grafikleri ise üçüncü bölümde anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, 1011 Ordudonatım Ana Tamir Fabrikasındaki iki farklı üretim hattından elde edilen verilerle bir uygulama yapılmıştır. Bu uygulamada öncelikle mevcut durum ortaya konulmuş ardından bu iki üretim hattında kullanılması uygun görülen Kontrol Grafikleri ile ve Süreç Yeterlilik Analizi yapılarak bu iki üretim hattı denetlenmiş ve sonuçlar ortaya konulmuştur. Daha sonra ulaşılan sonuçlar değerlendirilerek 1011 Ordudonatım Ana Tamir Fabrikasındaki üretim hatlarında tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilmek, arzu edilen kalite seviyesine ulaşılabilmesini kolaylaştırmak, üretimde değişkenliğin azaltılabilmesini, verimlilik ve etkinliğin arttı rılabilmesini sağlamak için alınabilecek tedbirler, görüş ve öneriler ve bazı yönlendirici çalışma yolları ortaya konulmuştur. ıı ABSTRACT It is only possible to live for enterprises, which have reached the quality in products and services and which can compete with the same products/services and enterprises under current markets condition. Today, definition of the quality was sliped off the classical definition and has been a wider and comprehensive concept. Total Quality Management Phiosophy, strategical concept, the main junction of the ways to desired quality level, must be correctly percieved, learned and applied in all enterprises. Total Quality Management Phiosophy isn't a stable philosophy, it is a philosophy that have ability to adapt itself to new situations. In this way it can be resembled to a living organism. There are many tools and technics that can be used for to reach desired quality level and to meet the needs of consumers in the main concept of Total Quality Management. Control Charts.one of those tools and technics which are used to observe and to evaluate the production process, is the subject of this thesis. In the first part of this thesis quality, quality control and current quality understanding are tried to be explained in a wider scope. After, in the second part of this thesis, quality control techniques which can be used in the concept of Total Quality Management, were promoted. And Control Charts which is the subject of this thesis, was explained in the third part of this thesis. In the fourth part of this thesis, The practice was done in `1 01 1 Main Military Mend-Fix-Repair Center-Fabric of Ordnance` in two separate production lines with collected data from two production lines by authorized people in the factory. In this practice, first, existent status was explained, after, appropriate Control Charts and Process Capability Analysis had done in the two separate production lines and resuts were explained. After the evaluation of the resuts, measures that can be maken, opions and proposals have been tried to be explained for to meet the consumer needs, to facilitate to reach the desired quality level, to decrease variabilty in the process and to increase productivity and effectiveness of the process in `1 01 1 Main Military Mend-Fix-Repair Center-Fabric of Ordnance`. m
Collections