Organizasyonlarda alt ve orta kademe yöneticilerin hizmet içi eğitimleri: Turizm bölgelerine atanan Jandarma Genel Komutanlığı yöneticileri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde, değişmeyen tek olgu, değişimin kendisidir. Organizasyonlar, mevcudiyetlerini devam ettirebilmek için değişimin gerisinde kalmamalı ve hatta değişimi yönetmelidirler. Bu noktada, yöneticiler en önemli rolü üstlenmektedir. Yöneticiler, örgütün maddi ve beşeri kaynaklarını etkin ve rasyonel biçimde kullanarak, örgütün amaçlarına ulaşmasını sağlamalıdırlar. Bunun için kendilerini sürekli yenilemelidirler. Bu da hizmet içi eğitim ile mümkün olmaktadır. Organizasyonlarda birimler ve coğrafi bölgeler arasında yapılan yönetici atamalan neticesinde ortaya çıkan eğitim ihtiyacının gerçek veriler ışığında tespit edilip, eğitim plan ve programlarına dönüştürülmesi ve gerekli eğitimin uygulanması sürecine ilişkin çözüm önerilerinde bulunulması araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, örgüt, yönetim ve yönetici kavramlanna yer verilmiştir ve araştırmanın temel konusu olan, yöneticilerin hizmet içi eğitimleri üzerinde çalışılmıştır. Hizmet içi eğitimin aşamalan; eğitim ihtiyacının tespiti ile başlamakta, eğitimin planlaması, eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanması devam etmekte ve hizmet içi eğitimin değerlendirilmesi ile son bulmakta, tüm süreç gözden geçirilmekte ve yanlışlıklar düzeltilme yoluna gidilmektedir. İkinci bölümde, turizm kavramı ve jandarma personelinin üzerine düşen sorumluluklar incelenmektedir. Ülkelerin ekonomisine, döviz girdilerine ve hatta kültür alışverişine önemli katkılan olan turizm, uluslararası ilişkilerde de etkin olması nedeniyle ayrıca önem kazanmaktadır. Ülke ekonomisinde büyük bir pay sahibi olan turizmin bu etkinliğini sağlayabilmesi için o ülkenin tarihi değerlerine, doğal güzelliklerine ve turistin beklentilerine cevap verebilecek turistik tesislere sahip olması gerekliliğinin yanında, devlet kademelerinde çalışanların da bu konuda bilgili olmaları gerekmektedir. Üçüncü bölümde, turizm bölgesine atanan Jandarma alt ve orta kademe yöneticilerinin eğitim ihtiyacının tespiti ve giderilmesine yönelik çözümler üretilmektir. Bu süreçte, örgüte ait yapısal sorunların da eğitimin başarısını etkileyeceği göz önüne alınmaktadır. Araştırma sonuçlarını kullanarak, bu yöneticilerin eğitimleri için bir eğitim model önerisi sunulmaktadır. ABSTRACT In todays, the only fact that does not change is the change itself. In order to carry on their existence, the organizations must not remain behind the alterations and also they must manage it. In that sense, the managers undertake the most important role. Using the material and human sources of the organizations in affective and rational manner, the managers must provide the organizations to reach their goals. For that reason they should improve themselves. This can be possible with the help of in- service training. To transform the training necessity, which occurs because of the manager assignments done between the units and geographical regions in organizations, into training plans and programs, and to suggest solutions related with the process of the application of necessary training constitute the subject of this research. In the first part of this study, it is dealt with the concepts of organization, management and manager and it is studied on the managers' in-service training that is the basic subject of the research. The levels of the in-service training start with determining the necessity of the training, goes on with planning of training, preparing and applying the training programs, and end with the assessing of the in-service training. The whole process is checked over and the mistakes are corrected. In the second part, it is examined the tourism concept and the responsibilities of the gendarme personnel. Tourism, which has significant contributions to the countries' economy, foreign exchange and cultural dealings, gains another importance because of its impression on the international relations. In order to provide this effect, tourism, which has great portion in countries' economy, must give importance to those countries' historical values, natural beauties and expectation of the tourists. Not only there must be some touristic establishments, but also there must be trained personnel in states' positions. In the third part, it is produced some solutions aimed at determining and removing the bottom and middle level gendarme managers', which is assigned to the touristic regions, necessity of training. In this process, it is assumed that the organizations' structural problems affect the success of training. By using the results of the research, a training model suggestion is presented for these managers' training. 11
Collections