İlköğretim sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin doğal çevre ve çevre kirliğiliği konusunda tutumları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada; ülkem insanının, özellikle de gelecek neslimizin giderek büyüyen çevre sorunlarına bakış açılan görülmeye çalışılmıştır. Görülen olumsuzluklara da çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Tezimizi hazırlarken, Ankara iline bağlı, Beypazarı ilçesindeki ilköğretim öğrencilerinin çevre sorunlarına bakış açılarını görmek için bir anket hazırlanıp, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. 5. sınıf öğrencilerine uygulanmasının nedeni, çevre sorunlarına yönelik konuların Sosyal Bilgiler 5 kitabında olmasıdır. Uyguladığımız ankette, öğrenci ailelerinin maddi durumlarını da öğrenmeye yönelik sorular sorup, maddi durumu iyi ve kötü olan öğrencilerinin çevre sorunlarına bakış açıları ayrı ayrı incelenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre ailelerin çevre sorunlarına duyarlılıkları görülmeye çalışılmıştır. Daha sonra yapılan ankette öğrencilerin verdikleri cevaplar, sosyo-ekonomik durumlarına göre değerlendirilip yazımı yapılmış, tablo ve şekillerinde yardımıyla görselleştirilmiştir. Anket, biri sözel sekiz okulda, 250 öğrenciye uygulanmıştır. Anket sorularına verilen cevaplar değerlendirilirken, okullardaki sınıf öğretmenlerinden, rehberlik öğretmenlerinden yardım alınmıştır. Araştırma bulgularına göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: a) Beypazarı'nda, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına duyarlılıklarının yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. b) Çevre bilincini kazanan öğrencilerin, çevre bilincini davranışa dönüştürmekte zorlandıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Çevre, Sosyal Bilgiler, Çevre Kirliliği SUMMARY In this research, the points of view to the our next generation's environmental pullutions which are increasing more and more was tried to be seen and it was suggested to solve to the negative things which are seen, too. While this thesis was being prepared, an inguiry was prepared to see the points of view of the primary education students, in the 5th class, in Beypazarı which is a county of Ankara to the environmetal problems. And this inquiry was applied to the primary education student who are in the 5th class. They were because of the subjects which are abaut environmental problems in the book of which name is social knowledge 5. in this inguiry which we applied, it was tried to learn the monetary situation of the student's families with some questions of the points of viev of the students whose monetary situations are good and bad to the environmental problems was tried to be examined carefully one by one. It was tried to be seen how much the families are sensitive to the environmental problems accoriding to the ansvers of students. In the inquary which was done later, the answer of students were put the use according to the social-economic situations of them. After that, these knowledges were taken some material forms with the help of some tablequs, figures and graphics. This inquiry was applied at the 8 schools of which one ofis private and it was applied to 250 students while the answers which were given to the inquiry questions were putting to use, it was wanted class and guidance teachers to help. In the finally of inquiry these results were found: a) It was seen that the sensitives of the primary school students in Beypazarı aren't enough to the environmental problems. b) And it was seen that their environmental consciovses weren't seen in their behaivour so much. Key words: Environment, Social studies. Environmental pullition
Collections