Pilotların hava kuvvetleri`nden ayrılma eğilimlerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı Hava Kuvvetleri pilotlarının ayrılma eğilimlerini daha iyi anlamak üzere ayrılma isteği, örgütsel bağlılık, iş tatmini ve alt boyutlarının birbirleriyle ve örgütsel ve demografik faktörlerle olan ilişkisini incelemektir. Pilotlarla ve pilot adayı subaylarla yapılan yüzyüze yazılı mülakatlar, çalışmaya derinlik katmak ve anketle ortaya çıkaramadığımız etkenleri, algılamaları ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada iş tatmini ve örgütsel bağlılığın ayrılma isteğini önemli derecede etkilediği görülmüştür. Tek başına en kuvvetli açıklayıcı değişken duygusal bağlılıktır. Kurmay olmanın, yurtdışı görevde bulunmanın, sicilde ilk sıralarda bulunmanın, ödül ve takdir almanın ayrılma isteğini azaltıcı; iş tatmini ve örgütsel bağlılığın bazı boyutlarını artırıcı faktörler olduğu görülmüştür. Ceza almanın, görev nedeniyle çok uzun süreler evden uzak kalmanın, sicil sıralamasında en altlarda olmanın ayrılma isteğini artırdığı görülmüştür. Cinsiyet ve medeni halin kuvvetli farklılaşmalara sebep olmadığı görülmüştür. Pilotlara göre ayrılmayı en çok etkileyen faktör, alınan ücretlerin düşük olmasıdır. Çalışmanın sonucunda ücret, amirler, adalet, evden uzakta bırakan görevlerin dağılımı, verilen cezalar gibi konularda örgütün iyileştirmeler yapması gerektiği görülmektedir. ıı ABSTRACT The purpose of this study is to explore the interactions among intent to leave, organizational commitment, job satisfaction, their subdimensions and demographic and organizational factors in order to better understand pilots' tendencies to leave. Face-to-face and written interviews were conducted to uncover other hidden factors. It was found that job satisfaction and organizational commitment significantly effect intention to leave. The single most important consruct was affective commitment. Being a staff officer, working outside of Turkey ( the pay is better), being in the upper parts on performance evaluations, being rewarded tend to decrease intention to leave and increase some dimensions of job satisfaction and organizational commitment. Punishments, being away from home long periods of time, having lower performance evaluations increase intention to leave. Sex and marital status did not cause strong differences among the dimensions. According to pilots, the single most important reason for pilots to leave the air force is low pay. As a result of the research, some improvements are in order for these factors: Pay, leadership, justice, distribution of workload and punishments. in
Collections