KHO`da eğitim gören yerli harbiyelilerin ve misafir askeri personelin, KHO yaşantısında stres yaratan faktörler açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın literatür taraması kısmında stres, kültürel uyum ve stresle başa çıkma kavramları anlatılmıştır. Uygulama kısmında ise 185'i MAP ve 202'si yerli Harbiyeli olmak üzere, toplam 387 Harbiyeliden toplanan verilerle yapılan analizler, literatürle bağlantılı olarak tartışılmış ve Harbiyelilerin KHO'da algıladığı stres faktörlerinin neler olabileceği incelenmiştir. Ayrıca, yerli Harbiyeliler ve MAP, KHO'da algıladıkları stres faktörleri, Harbiyeli olmaktan duydukları memnuniyet ve stres belirtileri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın en temel bulgusu, KHO'da algılanan stres faktörleri, Harbiyeli olmaktan duyulan memnuniyet ve yaşanan stres belirtileri açısından yapılan kıyaslamalar sonucunda MAP'ın, yerli Harbiyelilerden daha avantajlı bir konumda oluşudur. Diğer bir deyişle MAP, yerli Harbiyelilere kıyasla KHO'da daha az stres algılamaktadır ve bu okulda bulunmaktan daha memnundur. Dolayısıyla stres belirtileri de daha düşüktür. MAP, Stresle Başa Çıkmada Etkili Yöntemleri de, yerli Harbiyelilere göre anlamlı seviyede daha çok kullanmaktadırlar. Harbiyelilerin KHO'da algıladığı stres faktörleri arttıkça, Harbiyeli olmaktan duyulan memnuniyet ve kendini olumlu değerlendirme seviyelerinin düştüğü, strese yatkınlık ve stres belirtilerinin yükseldiği gözlenmiştir. MAP, geldikleri ülke gruplarına göre, Uyum Ölçeğinden aldıkları ortalamalar açısından karşılaştırıldığında, KKTC'Ii Harbiyelilerin, en iyi uyum sağlayan grubu oluşturduğu görülmektedir. Onları sırası ile, `Arnavutluk- Bosna Hersek`, `Azerbaycan-Türkmenistan` ve `Kazakistan-Kırgızistan` ülke gruplarındaki öğrenciler izlemektedir. Araştırmanın sonuç bölümünde bu bulgular yorumlanarak literatürle ilişkileri incelenmiş ve Harbiyelilerin KHO'da algıladıkları stresi düşürmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT In the literature section of this thesis, the concept of stress, cultural adaptation and coping were discussed. In the application section, the results of a statistical comparison conducted on 387 cadets in the Academy of War, 185 of which was international students are discussed in the light of the relevant literature. The comparisons were made to determine the specific stress factors percieved by the cadets (national and international) and their stress symptoms while examining their level of satisfaction in relation to their life in the Academy of War and to their occupational choice. The main finding of the study revealed that the international cadets were in a more advantageous position interms of their percieved stress factors, experienced stress symptoms and level of satisfaction compared to the national cadets. The international students also stated that they used more effective coping strategies when they are faced with problems. In general, as the percieved stress increased the percieved satisfaction in relation to being a student in the Academy of War and in relation to their occupational choise decreased. Similarly as percieved stress increased, experienced stress symptoms also increased. When the international students were compared among themselves in terms of their country of origin, it was found that those coming from the Turkish Republic of Northern Cyprus were the best adjusted group. They were followed by those coming from `Albania-Bosnia Herzegovina`, those coming from `Azerbaycan-Turkmenistan` and those coming from `Kazakhstan-Kyrgyzstan`. In the result section of the study, the findings are interpreted based on the relevant literature and some suggestions were made to reduce the stress levels of the students. 11
Collections