Sivil toplum kuruluşları ve kamuoyu yaratma özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Sivil toplum kuruluşları, genel bir tanımlamayla, hiçbir ticari amaç gütmeyen, devletlerden tamamen ya da büyük oranda bağımsız olarak çalışan, hukukun belirlediği sınırlar içerisinde toplumun refah seviyesinin yükseltilmesi için, herhangi bir siyasi fikre hizmet etmeksizin çalışan gönüllü kuruluşlardır. STK'lar oldukça geniş bir bölgede görev yapmakta, sosyal alanda devletin uzanamadığı ya da yeterli olamadığı noktalarda toplumun ihtiyaçlarının karşılanması için çaba göstermektedirler. Sahip oldukları esnek yapı ile farklı durumlara uyum gösterebilmekte ve pratik çözümler üretebilmektedirler. Yaptıkları faaliyetlerde, ulusal ve uluslar arası alanda diğer STK'lar ve kamuoyu ile etkin iletişim ve dayanışma içinde hareket edebilme imkan ve kabiliyetine sahiptirler. STK'ların çalışma şekli, bir konu ya da problem üzerinde yoğunlaşıp, ulusal ve uluslar arası kamuoyunda bu konunun savunuculuğunu yaparak, savundukları fikir lehinde bir kamuoyu oluşumunu sağlayıp etkili olmaktır. Bu noktadan bakıldığında kamuoyu yaratabilme gücü de STK'ların sahip olduğu en temel ve önemli özelliklerdendir. STK'ların sahip olduğu bu potansiyel, devletler açısından büyük önem taşımaktadır. Devlet, izlemiş olduğu politikaların amaçlarına ulaşması için, bütün güç unsurlarını aynı hedefe yönlendirilebilmelidir. Toplum tarafından kabul görmeyen, desteklenmeyen kararlar önemli sıkıntılara yol açabilmektedir. Bu nedenle hem katılımın sağlanması hem de uygulamaların etkinleştirilmesi için sivil toplum kuruluşlarının kamuoyu oluşturma gücü önem taşımaktadır. Bu potansiyel olumlu yönde kullanıldığında her yönden olumlu sonuçlar doğurmakla birlikte, devletle STK'lar arasındaki ilişkinin olumsuz yada diyalogun yeterli olmadığı durumlarda, izlenen politikaların etkin sonuçlar vermemesine neden olabilmektedir. Hatta özel bazı durumlarda, devletleri bir meşruiyet ve temsil krizine sokabilecek derecede önemli bir potansiyeldir. STK'lar, toplumun sahip olduğu bazı hassasiyetlerin istismarı ve bu yolla milli gücün zayıflatılması yönünde bir vasıta olarak da kullanılabilmektedirler. STK'lar sahip oldukları özellikler ve günden güne artan önemleriyle birlikte, insani amaçların haricindeki bazı gizli hedeflere hizmet için de bir araç haline gelmektedirler. Sahip oldukları olumlu yönler ve hizmet ettiklerini iddia ettikleri insani değerler, bu gizli hedefler için bir kalkan görevi görebilmektedir. STK'ların faaliyetlerinin ve savunduğu fikirlerin, devletin izlemiş olduğu politikalarla bire bir uyumlu olması beklenemez. Ancak, belirlenmiş olan politikaların ana mihverinin dışına çıkması da önemli sorunlara neden olabilir. Bu nedenle, Devlet-STK'lar arasında, katılımı esas alan, iyi niyetli, karşılıklı güvene dayanan, her konuda bilgi alışverişine müsait bir ilişki tarzı geliştirilmesi oldukça büyük önem taşımaktadır. ABSTRACT NGO is an organization not affiliated to political parties, generally engaged in working for aid, development and welfare of the community. NGOs work independent of any external control with specific objectives and aim to fulfil tasks that are oriented to bring about desirable change in a given community or area or situation especially which can not be fulfilled by the government. Though NGOs have few formal powers over political decision-making period, they can have great influence in this process by directing the public opinion. By providing the support of public, they bring an issue to the attention of the relevant decision-makers or effect the decision-making process. Although their activities are spreaded to a large area, they can succesfully fit the changing situations and present good solutions by the help of their flexible structures. Their importance is increasing day by day and this importance is understood by the nation states well. The increasing globalisation and the pressure of the citzens to control and regulate the nation state, effect the positions and the aims of the NGOs. But in some special cases, NGOs can be used as instruments for implementing the secret aims of terrorist actions or foreign intelligence services. The working styles and the aims of the NGOs can not be same with the government as a whole. But the main directions of their efforts must be same for finding good and effective solutions to the problems. NGOs must be included in the political decision-making period and the implementing phase of the decisions. Their effect over the public and their ability of directing the public opinion must be used for gaining the national objectives by the nation states. m
Collections