Kolluk kuvvetlerinin sorumluluk sahalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Genel kolluk kuvvetlerinin kanunlar ile kendilerine verilmiş olan I vazifeleri başarılı bir şekilde yapmaları, toplumda huzur ve güveni arttırıcı en önemli hususlardan bir tanesidir. Ülkemizde genel kolluk kuvveti olarak görev yapan Polis ve Jandarma teşkilatları bu huzur ve güveni sağlamakla mükelleftir. kanunlarla; Polis teşkilatının görev ve sorumluluk alanları belediye sınırlarının içi, Jandarma teşkilatının ise belediye sınırları dışı olarak belirlenmiştir. Kolluk kuvvetlerinin belirlenen bu sorumluluk sahalarının dışında da görev yapabilmeleri için, o yerin mülki amirinin izni veya emri, meşhut suç hali gibi istisna durumların oluşması gerekmektedir. Mevcut sistemle, kolluk kuvvetlerinin hareket alanının kısıtlandığı, görevlerinde ne ölçüde başarılı olduklarının ölçülemediği, Polis teşkilatının hizmet yükünün çok arttığı değerlendirilmektedir. Suç niteliklerindeki değişmeler, ülkemizdeki iç göç hareketinin sürekli olarak devam etmesi ile mevcut sistemin uygulamadaki halde kalması ile, yakın gelecekte daha da fazla yetersiz kalacağını göstermektedir. Bu nedenle mevcut sisteme yeni yaklaşımlar getirilmesi, uygulamada yenilikler yapılması zorunlu olarak görülmektedir. Bununla birlikte ülkemizde uygulanan mevcut sistemin alternatifsiz olmadığı başta gelişmiş Avrupa ülkeleri incelendiğinde görülmektedir. Fransa'da uygulanan `kısmen ortak sorumluluk sahası sistemi` ve italya'da uygulanan `ortak sorumluluk sahası sistemi` belli başlı alternatif sistemler arasında yerini almaktadır. Bu alternatiflerin, ülkemiz şartlarına uygunluğu'nun incelenmesi, getirecekleri olumlu ve olumsuz yönlerin ortaya konması, pilot uygulamalarının yapılması, başarılarının ölçülmesi ile mevcut sisteme katkıda bulunacağı gibi, kimi noktalarda mevcut sistemde değişiklik yapılabilmesine de olanak sağlayacaktır.Alternatif bir sistemin deneme amaçlı uygulanabilmesi için.Turkiye'deki iller nüfus, emniyet ve asayiş kriterlerine göre incelendiğinde Balıkesir ili'nin pilot bir uygulama için elverişli olduğu görülmüştür. Yapılacak uygulamanın ardından mevcut sistemde ne tür değişiklikler yapılabileceği, alternatif sistemin uygulama kriterlerinin neler olması gerektiği, ne gibi yeniliklerin ilave olabileceği net olarak ortaya çıkacak, teorik olarak ortaya konmuş fikirlerin doğrulanması veya düzeltilmesi daha sağlıklı bir şekilde yapılabilecektir. ABSTRACT It is one of the case, expands the piece and confidence in the society, that the general formerly police forces do their duties successfully that were given to them by laws. In our country, as general formerly police forces, Police and Gendarme are obligated to secure piece and confidence. By the related laws; the service and responsibility areas of the Police organization are inside of the municipality borders. Neverthless, Gendarme organization's responsibility areas are defined as outside of the municipality borders. For serving at the out of defined responsibility borders, both of the formerly police forces(Police and Gendarme) need the permission or order given by the civilian head of the area or they must be faced with a witnessed crime that is exceptional. By the exisiting system it is evaluated that, serving and operation area of the Police and Gendarme are being restricted, their success can not be measured and the service burden of the Police organization becomes increased by time. Since, the changes in crime qualities and continuing immigration movement in the country, if the valid sysytem keeps its current position and specialities, it can be easily seen that it will be more unsufficiently qualified in the near future. So, it is seen an obligation to bring new approaches or making newnesses in the system. Neverthless, it is seen that the valid system in our country is not alternative-free when the developed European countries are examined, `partly commen responsibility area system` applied in France and `commen responsibility area system` applied in Italy are the important alternative systems. Examining the suitability of these systems through Turkey's conditions, appearing the positive and negative sides, doing a pilot apply, will provide to make needed changes in to the current system. IVAs a result, it is evaluated that many newnesses are to bring to the valid system. In addition this, it is seen a necessary step to make a pilot try of the `commen responsibility area system` applied in Italy. Balıkesir is convenient for this try. By the help of this pilot try, it will be more accessible to verify and correct the ideas put as theoritically V
Collections