ZMA/GZPT simülatörünün şoför ve mürettebat eğitimine olan katkısının incelenmesi ve örnek bir simülatörün model olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada Tuzla Piyade Okul Komutanlığında bulunan ZMA/GZPT Eğitim Simülatörü yazılım ve donanım açısından incelenmiş ve eğitime olan katkısı açısından Türk Silahlı Kuvvetleri eğitim konsepti dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Yapılan bu çalışmada ZMA/GZPT Eğitim Simülatörünün gerçek aracı temsil etme kabiliyeti ölçülmeye çalışılmış ve bu amaçla seçilen 100 kişilik örneklem grubuna ZMA/GZPT aracının kabiliyeti dahilindeki eğitim konuları hem gerçek araçta hem de simülatörde uygulatılmış olup kullanıcılara farkları ortaya koyacak şekilde bir anket uygulanmıştır. Seçilen denek grup, Türkiye'nin farklı birliklerinden bir haftalık eğitim programına katılmak için gelen acemi ve usta erbaş ve erlerden oluşmaktadır. Anket sonuçları, ZMA/GZPT Eğitim Simülatörünün gerçek araçla arasında, belirlenen eğitim konuları açısından fark olmadığını ortaya koymuştur. Uygulanan ankete ait veriler Kruskal Wallis H Testi aracılığıyla değerlendirilmiştir. Simulator ile gerçek araca ait maliyet analizi de yapılarak simulator kullanımı ile elde edilen tasarruf bulunmuştur. Sonuç olarak yapılan geçerlilik (validation) çalışması simülatörün gerçek aracı büyük oranda yansıttığını göstermiştir. Anket sonucu göstermiştir ki simülatörde gece eğitimi ve sulardan geçiş eğitimi konularında eksik kalan teknik hususlar mevcuttur. Maliyet analizi sonucuna göre simulator kendini 4 yılda amorti etmiştir. Bugüne kadar simulator 7,7 milyon $ tasarruf sağlamıştır. ABSTRACT In this study, ACV/APC Simulator (Armored Combat Vehicle/Armored Personnel Carrier) which is located in Tuzla Infantry School was examined its software and hardware design point and evaluated its contribution to training of drivers as concerning the Turkish Army's Training Concepts. In this study the real vehicle that is representing capability of ACV/APC Simulator was tried to measure and for this aim around 100 test subjects were practised training topics, which is trained in both simulator and real vehicle and asked to fill the questionnaire, which measures the differences. The selected subject group consists of basic private and private coming from different troops of Turkey for a week training. The results of the questionnaire indicate that there is no difference between simulator and the real vehicle for the training topics that was designated. Questionnaire data was assessed by Kruskal Wallis H Test. Doing cost analysis about real vehicle with simulator, gain, which was acquired by use of simulator, was found. Finally validity study that was done indicated that simulator mostly represents the real vehicle. The result of questionnaire indicated that some training subjects such as night training and fordability training are lack of technical supply. As the result of cost analysis simulator redeem itself in 4 years. Up to now simulator has proved 7,7 million $. m
Collections