Acemi er eğitim birliklerinde kayıt kabul sisteminin modellenmesi ve simülasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET insan-işgücü-zaman temel unsurlarının planlanmasının önemli olduğu acemi er eğitim birliklerindeki kayıt kabul sistemi, acemi erlerin birliklere katılışlarından, eğitimin başlamasına kadar tamamlanması gereken işlemler sürecini kapsamaktadır, işlemlerin en kısa zamanda tamamlanmasının amaçlandığı sistem, her birinde işlem yapılması gereken 12 adet departmandan oluşmaktadır. Model bir tesis planlama problemi olarak ele alınmış ve departmanlar arası mesafeler ve iş akışları dikkate alınarak problem simülasyon yardımı ile çözülmeye çalışılmıştır. Mevcut sistem Arena 5.0 simülasyon programı ile simüle edilerek yapılan istatistiksel analizlerle departmanlarda hizmet etmesi gereken personel sayısı tespit edilmiştir. Daha sonra sistem gezgin satıcı problemi olarak ele alınmış, toplam işlem ve kuyrukta bekleme zamanını minimize etmeyi amaçlayan güzergah bulunmaya çalışılmıştır. Bunu için alternatif simülasyon modelleri oluşturularak gezgin satıcı problemi olası güzergahları için toplam hizmet süresi, simülasyon çalışmalarıyla hesaplamıştır. Yapılan çalışmalarla en uygun güzergah bulunmuş ve mevcut model ile teklif edilen model arasında 192 dakikalık (%15) bir iyileşme görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Simülasyon, Modelleme, Tesis Planlama, Kayıt Kabul Sistemi, Gezgin Satıcı. u ABSTRACT The Registration-Acceptance System of the Recruit Training Centers that it is important to plan main components, man-manpower-time, contains the operation process that had to be completed by the beginnig of training process. The system in which transactions are intended to be completed in the shortest time, is comprised of 12 departments that each of them had to be served. First the model were taken up as a Facility Layout problem and tried to be solved with simulation by taking into consideration the distances and work-flows between departments. With the statistical analyses of simulation model of the present system, were determined the number of personnel that had to serve at departments. Then the system were taken up as Travelling Salesman Problem (TSP) and the path that minimized the total process and waiting times were tried to be found. Travelling salesman problem probable routes were formed with alternative simulation models and total travelling time was calculated with these simulation models. Finally the suggested model was formed by the shortest path that was found by simulation runs. Between the suggested model and present system, a time of 192 minutes (%15) was determined. Key Words: Simulation, Modelling, Facility Layout, The Registration- Acceptance System, Travelling Salesman. m
Collections