Çocuklarla kriminolojik amaşlı görüşme teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Suçluların bulunması için kolluk kuvvetleri fiziksel delillere önem vermektedir. Ancak çocukların en çok mağdur oldukları ihmal ve istismar olaylarında her zaman fiziksel delil bulmak mümkün değildir. Bu durumda tek delil çocuğun vereceği ifadedir ve suç mağduru olarak haklarında işlem yapılan çocuklardan yola çıkılarak suçluların bulunması gerekmektedir. Ancak çocuklar gelişimlerini henüz tamamlamamış oldukları için, onlarla yapılacak olan görüşme yetişkinlerle yapılandan farklı olmalıdır. Suç işleme şüphesiyle gelen çocuğun psikolojisinin bozulmaması, mağdur olan çocuğun aynı acılan tekrar yaşamaması ve gerçek suçluların bulunabilmesi için çocuklarla yapılacak olan görüşmenin bu konuda eğitimli kişiler tarafından ve uygun ortamlarda yapılması gerekir. Bu araştırmada Ankara'da çocuklarla kriminolojik amaçlı görüşme yapan jandarma birimleri tarafından bu görüşmenin nasıl yapıldığı ve çocuklarla kriminolojik amaçlı görüşmenin nasıl yapılması gerektiği konuları araştırılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde çocuk, çocuk gelişimi, çocuk ve suç, çocuğun korunmasında yasal mevzuat, jandarma ve çocuk konularındaki genel bilgiler ele alınmıştır. İkinci bölümde çocuklarla kriminolojik amaçlı görüşme konusunda kuramsal çerçeveye yer verilmiştir. Üçüncü bölümde `Çocuklarla Kriminolojik Amaçlı Görüşme Teknikleri` başlıklı araştırmaya yer verilmiştir. Dördüncü bölümde `Ankara'daki jandarma birimleri tarafından çocuklarla kriminolojik amaçlı görüşmelerin nasıl gerçekleştirilmektedir ve nasıl olması gerekmektedir?` problemlerine ait bulgular yer almakta ve olması gereken ile olan arasında fark olup olmadığı incelenmektedir. Araştırmamızda jandarma iç güvenlik birliklerinde çalışan personelin çocuklarla kriminolojik amaçlı görüşme teknikleri konusunda eğitim almadıkları görülmüştür. Ve henüz tam gelişmemiş durumda iken suç vıımağduru olan ve bir travma yaşayan çocuklarla yapılacak olan kriminolojik amaçlı görüşme, iyi ilişki kurma, serbest anlatım, soru sorma, görüşmeyi sonlandırma olmak üzere dört safhadan oluşmalıdır.vııı ABSTRACT Physical evidences are important for iaw enforcemet forces to find criminals. But in neglect and abuse cases which the children are mostly victimized, to find physical evidences every time, is not possible. At this situation the only evidence is child's narrative and to find criminal(s) victimized child's narrative must be used. Because the children are not grown up yet, forensic interview which will be done with them must be different. For not to cause psychological problems to suspected child, for not to add more pains to ruined child, and to find real criminals, forensic interview must be done by trained personnel and in proper places. In this research, `How forensic interview with children is carried out by gendarme units in Ankara city and what should be the proper forensic interview` is studied. At first chapter of this study, general informations about child, child development, child and crime, laws about child care, gendarme and child are handled. The theorical frame of this study `Forensic interview with children` is presented in second chapter. Third chapter is about `Forensic interviewing tecniques with children`. `How forensic interviews are carried out with children by Gendarme units in Ankara city and how it must be done?` questions are studied and findings of these questions are given. And the gap was studied to determine international standarts and actual practice now. At this research it is seen that, personnel working in gendarme units for policing are not trained about forensic interviewing with children. And forensic interview, which will be done with not grown up and traumatized children, must include four phases, rapport building, free narrative, questioning and concluding. IX
Collections