Yüksek lisans eğitimini tamamlamış subayların iş performansının amir ve astları tarafından algılanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada yüksek lisans eğitimini tamamlamış subayların iş performansının amir ve astları tarafından nasıl algılandığı kıyaslamalı bir şekilde ortaya konulmaktadır. Kara Kuvvetlerinde, yüksek lisans eğitimini tamamlamış KHO kaynaklı subayların amir ve astlarından 637 kişiye anket uygulanarak toplanan veriler analiz edilmiş, bulgulara ve sonuçlara yer verilmiştir. Araştırma sonucunda hem amirlerin hem de astların, yüksek lisans eğitimini tamamlamış subayların iş performansını lisans mezunu subayların iş performansından daha yüksek algıladığı bulunmuştur. Sınıflar arasında karşılaştırma yapıldığında muharebe destek sınıflarındaki amirlerin, yüksek lisans eğitimini tamamlamış subayların iş performansını muharip ve muharebe hizmet destek sınıflarındaki amirlere göre daha yüksek değerlendirdiği görülmüştür. Astlarda ise öğrenim durumu lise olanların; yüksek lisans eğitimini tamamlamış amirlerinin iş performansını, diğer öğrenim düzeylerinde bulunan astlara göre daha yüksek seviyede algıladığı bulunmuştur. Son olarak ast ve amirler arasında bir karşılaştırma yapıldığında, yüksek lisans eğitimini tamamlamış subayların performansını astlarının daha yüksek değerlendirdiği bulunmuştur. ABSTRACT At this study, it is examined with a comparative way that how job performance of officers who have postgraduate degrees is perceieved from point of view of their supervisors and subordinates. Data collected by applying a questionnaire to 637 person who are supervisors and subordinates of postgraduated officers originates from KHO in Land Forces, was analysed, findings and results are written. At the result, it is found that both supervisors and subordinates perceive postgraduated officers job performance higher than graduate officers. Having comparing military classes supervisors from battle support classes were evaluated job performance of postgraduated officers higher than supervisors from battle and battle service support classes. Subordinates with a high school degree, perceive job performance of postgraduated supervisors higher than graduate and postgraduate subordinates. Finally comparing subordinates with supervisors it is found that subordinates evaluate job performance of postgraduated officers higher than supervisors.
Collections