Entegre seyrüsefer sistemlerinde hata payı analizi:GPS/INS entegrasyonlu bir iha aracı üzerinde simülasyonlu bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KKS/AKS entegre seyrüsefer sistemleri son yıllarda sinerjik çözümlersunmasından dolayı bir çok seyrüsefer sistemiyle birlikte kullanılır hale gelmistir. Buçalısmanın amacı ise böyle bir KKS/AKS sisteminin HA ve bazı güdümlü füzeuygulamaları için göz ardı edilebilir hata payları ve etkinliklerini degerlendirmek vedüsük maliyetli KKS/AKS çözümlerine ulasmaktır.Bu maksatla gövdeye baglı bir ataletsel seyrüsefer sisteminin bir HAuygulamasıyla iki farklı senaryo ile simule edilmistir. Son bölümde ise KKS/AKSseyrüsefer sistemli HA'nın performansı degerlendirilmistir.Bu iki farklı senaryo simulasyonları kovaryans analizi yöntemi kullanılarakbasarım degerlendirilmesi yapılmıstır. Sonuç olarak AKS'nin askeri uygulamalardagörevin basarılması için çok önemli oldugu ve diger sistemlerle entegrasyonununseyrüsefer için bir ihtiyaç teskil ettigi görülmüstür. The integrated GPS/INS navigation system has been adopted recently inmany navigation systems for its synergistic results.The objective of this study is to evaluate tolerable accuracy of a GPS/INSintegrated navigation system used in military applications like guided missiles (Cruisemissiles etc.) or UAVs and to reach low-cost solutions for a GPS/INS integratednavigation system applications. For this purpose a strapdown integrated navigationsystem is simulated for an unmanned aerial vehicle with two different scenarios. Theperformance of an UAV with a GPS/INS integrated navigation system is discussed inthe conclusion part of this study.These two different scenarios simulations are analyzed through thecovariance analysis. Consequently it is seen that the usage of INS with militaryapplications is critical for the mission and it is essential that being integrated withother solutions to cope with navigation problems.
Collections