Hava kargo lojistiğinin etkinlik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, hava kargo lojistiği tanıtılarak, IATA'nın (International Air Transport Association) istatistik yıllıkları ve MNG Havayolları ile görüşülmek suretiyle elde edilen verilerle 2007 ? 2008 yıllarına dair dünyanın çeşitli bölgelerinden 8 kargo havayolunun etkinlikleri Veri Zarflama Analizi (VZA) ve Veri Zarflama Analizi / Analitik Hiyerarşi Süreci (VZA/AHS) sıralı metodu ile ele alınmıştır. Etkinlik analizine yönelik 3 girdi ve 1 çıktı belirlenmiş olup girdiler; havayolunda çalışan personel sayısı, filodaki uçak sayısı ve uçuş menzili; çıktı ise taşınan yük tonajıdır. VZA'da etkinlik ölçümü yapıldıktan sonra etkin olmayan havayolları için etkin havayolları referans verilerek etkinlik sınırı için hedef değerler belirlenmiştir. VZA'da etkin ve etkin değil şeklinde belirlenen havayolları, VZA/AHS Sıralı yöntemi ile etkinliklerine göre sıralanmış, her iki yıl için VZA ve VZA/AHS sonuçları tartışılarak önerilere yer verilmiştir. In this study, air cargo logistics presented at first, then with the data from IATA ? World Air Transport Statistics and MNG Airlines, 8 all-cargo airlines, from different parts of the world, efficiencies evaluated by using DEA and DEA/AHP analysis. For the efficiency analysis, three input variables and one output variable were determined. The input variables are; the number of yearly airline personel, fleet (the number of aircrafts) and stage length. The output variable is; Freight Tonnes Carried (FRT). In DEA analysis, airlines assessed as efficient or inefficient carriers and target values calculated by taking efficient carriers as a reference set for the inefficient ones. In DEA/AHP analysis, full rankings of all airlines were provided. Finally, both DEA and DEA/AHP methods results were discussed and some suggestions are presented in order to make all-cargo carriers operate more efficiently.
Collections