Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı kapsamındaki projelerin bazı eğitim ve başarım göstergeleriyle ilişkisi: Ortaöğretim okullarında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslararası düzeyde bilgi ve kültür paylaşımı hızla artmaktadır. AB Eğitim ve Gençlik Programları da katılımcı ülkelerin sosyal, kültürel ve eğitim gibi alanlarda paylaşımlarını arttıran ve bu anlamda ülkelerin birbirine yakınlaşmasını sağlayan programlardan biridir. Bu araştırmada Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları ve bu programlar kapsamındaki yapılan projelerin, Türkiye'deki ortaöğretim okullarının bazı eğitim ve başarım göstergeleriyle ilişkisi incelenmektedir.Avrupa Birliği, üye ülkelerden meydana gelen bir işbirliği örgütüdür. Birçok alanı kapsayan bu işbirliğinin eğitim alanındaki programlarından biri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarıdır. Türkiye'nin bu programlara katılımı 1 Nisan 2004 tarihinde gerçekleşmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde Avrupa Birliği ve Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları hakkında genel bilgilere yer verilmiştir.Eğitimde zamanın şartlarına uyum sağlamak için yeni bilgiye açık olmak gerekir. Bu da eğitim sisteminin ve ulusal kültürün gerekleri ve şartları doğrultusunda yapılmalıdır. Türk Eğitim Sisteminin yapısının ve şartlarının farkında olmak, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına katılımı daha etkin hale getirecektir. Bu sebeple araştırmanın ikinci bölümde Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı, Türkiye'nin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına katılımı ve Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarıyla ilgili literatür araştırmasına yer verilmiştir.Türkiye'de Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına katılımın az olması, Türkiye için eğitim, finans, kültür ve sosyal alanlarda fırsat kaybı anlamına gelmektedir. Eğitimin içinde yer alan herkese ve her okul türüne açık olan bu programlardan yararlanmak, hem üretilen projeler, hem de yatırılan giriş parasını geri döndürmek açısından da oldukça önemlidir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, ortaöğretim okullarının Avrupa Birliği Projelerine katılımlarının, okulların bazı eğitim ve başarım göstergeleriyle ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılan bir araştırma yer almaktadır. Türkiye'nin programlara katılımı 2004 yılında gerçekleştiğinden, araştırma, 2004 ? 2009 yılları arasındaki dönemi kapsamaktadır. Araştırmada bu dönemde Ankara'da eğitim öğretim yapan 229 genel ortaöğretim okulu ele alınmaktadır. Çeşitli istatistiksel analizler kullanılarak yapılan bu araştırmada, genel olarak ÖSS yerleşme oranı yüksek okulların Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı kapsamındaki projelere katılımlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda; ortaöğretim okullarının AB projelerine katılımlarının, öncellikle akademik başarı düzeyleriyle ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç ve önerilerin yer aldığı dördüncü bölümde, araştırmanın sonuçları ve gelecek araştırmalar için öneriler bulunmaktadır. Sharing of information and culture at the international level is increasing rapidly. EU Education and Youth Programs is one of the programs which increases the shares of participating countries in fields such as social, cultural and education and provides to convergence of the countries each other in this context. In this research, the relationship of the projects under the European Union Education and Youth Programs with some education and performance indicators, of secondary schools in Turkey will be examined.European Union is a collaboration organization which consists of member countries. One of the educational programs of this cooperation which covers many areas including education programs is the European Union Education and Youth Programs. Turkey's participation in the program was held on April 1, 2004. In the first part of the study general information of European Union and European Union Education and Youth Programs are presented.It is necessary to be open to new knowledge to adapt to time requirements in education. This needed to be made in accordance with the terms and conditions of the educational system and national culture. In this sense, to be aware of the structure and conditions of the Turkish education system, will make their participation in the European Union Education and Youth Programs more effective. Therefore in the second part of this research, the overall structure of Turkish education system, Turkey's inclusion to the European Union Education and Youth Programs and the literature research about European Union Education and Youth Programs are presented.In Turkey, less participation in the European Union Education and Youth Program means opportunity loss for Turkey in monetary, cultural, social and educational areas. To benefit from these programs which is open to everyone involved in education and all types of schools, is important to return the entry funds. In the third section of the study, a study is stated to determine the relationship of secondary schools participating in the project of the European Union with demographic and performance indicators. Since Turkey's participation in the program began in 2004, this research covers the period between the years 2004 and 2009. In this research 229 secondary schools have been investigated. Using various statistical analyses, it has been identified that the schools which had a high OSS placement rate also had a high participation in the project.As a result, it has been identified that there was a relationship between secondary schools' participation in EU projects and levels of academic achievement. The fourth section includes conclusions and recommendations, research results and suggestions for future research.
Collections