Ağır araç ulaştırmasında coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak en hızlı/en kısa güzergahın belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aracın sabit hızda yol aldığı varsayıldığında en hızlı yol, en kısa yol olarak kabul edilebilir. Oysa araçlar, yolların eğimi ve virajlar nedeniyle her zaman sabit hızda mesafe kat edemezler. Bu durumda da en hızlı yol, en kısa yol olarak kabul edilemez. En hızlı yol için yolların eğimini ve viraj yarıçaplarını dikkate alan hesaplamalar yapılmalıdır. Bu çalışmada ağır araçlar için Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) yararlanılarak yolun eğimi, genişliği, düşey gabarisi, viraj yarıçapı ve taşıma kapasitesi dikkate alınarak en hızlı/en kısa güzergâhın belirlenmesi için bir model ve karar destek sistemi (KDS) önerilmiştir. Anahtar Kelimeler : Ağır Araç, En Kısa Yol Problemi, En Hızlı Yol Problemi, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Yol Eğimi, Viraj Yarıçapı Assuming the vehicle traveling at a constant speed, the shortest path can be regarded as the fastest path. Whereas, every time vehicles can not travel at a constant speed because of the road slope and horizontal curves. In this case, the shortest path can not be regarded as the fastest path. For the fastest path, calculations should be made taking into account slope of the roads and radius of the horizontal curves. In this study, a model and a decision support system proposed to determine the fastest/the shortest path taking into account road slope, horizontal curve radius, road width, vertical road height and carrying capacity using Geographic Information Systems (GIS). Keywords : Heavy Vehicle, Shortest Path Problem, Fastest Path, Geographic Information Systems (GIS), Road Slope, Curve Radius
Collections