ABD, Güney Kore ve Türkiye Kara Harp Okulları spor müfredatlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Türkiye Kara Harp Okuluna model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş ülkelerde düzenli spor faaliyetleri yapma konusunda bir spor kültürünün oluştuğu bilinmektedir. Amerika Birleşik Devletleri kurulmasından kısa bir süre sonra, spor konusunda gelişme göstermiş olan Avrupalı devletleri örnek almış, uygulanabilir bir müfredat oluşturmuş ve kısa sürede spor faaliyetlerinin uygulana bilirliği konusunda Dünya'ya yol gösterir duruma gelmiştir. Birçok araştırma da Türk spor tarihinin çok eski dönemlere uzanmasına rağmen, günümüzde modern anlamda bir spor kültürünün oluşmadığı belirtilmektedir. Araştırmacılar bu sonucun birçok etmene bağlı olduğunu belirtmektedirler. Bu etmenlerden en önemlileri ailelerin spor bilinci, spor tesislerinin durumu, ülkenin ekonomik durumu ve eğitim durumu gibi kavramlar gösterilebilir. Bu şartlardan birçoğuna sahip olan bir toplum eğer uygun bir müfredatla bireylerini yetiştiremezse spor bilincinin ve kültürünün oluşturulmasını sağlayamayabilir. Bu çalışmada spor konusunda kültürel farklılıkların etkisi altında uygulanan müfredatların düzenli spor yapma alışkanlığı kazandırma konusunda ki başarıları irdelenmiştir. Kültürel farklılıkların etkisini ortaya çıkarmak için ABD Kara Harp Okulu, Güney Kore Kara Harp Okulu ve Türk Kara Harp Okullarının spor müfredatları karşılaştırmalı olarak incelenmiş ve Türk Kara Harp Okulu için uygulana bilir bir spor müfredatı modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Most developed nations have fostered a culture for sports in their people. Soon after its foundation, the United States modeled itself after European states in sports, developed an effective curriculum, and led the world in the applicability of sports activities.Many studies argue that even though Turkish sports history is very old, Turkey has not been able to foster a physical exercise culture in its people. There are many reasons for that. Mainly, Turkish family's understanding of physical exercise, the condition of sports facilities, the economic condition in the country, and the education level of people. Countries who meet most of these criteria cannot foster sports culture if they cannot develop their people with an appropriate curriculum. This study analyzes different curricula and their success in fostering a habit for regular physical exercise. In order to determine cultural differences, the study compares physical education curricula of the US, South Korean, and Turkish Military Academies, and tries to establish a model for the Turkish Military Academy.
Collections