Kirkpatrick'in Eğitim Değerlendirme Modeline göre orta düzey liderlik hizmet içi eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, KKK.lığında uygulanan orta düzey liderlik kursunun etkinliğinin değerlendirilmesidir. Söz konusu liderlik kursunun değerlendirmesi Kirkpatrick'in dört seviyeli eğitim değerlendirme modeli ile yapılmıştır. Kirkpatrick'in eğitim değerlendirme modeli, bir eğitimin değerlendirilmesini dört farklı seviyede yapmaktadır. Bu seviyeler; reaksiyonlar (tepki), öğrenme, davranış ve sonuçlardır. Bu çalışmada ise, Kirkpatrick modelinin ilk iki seviyesi olan reaksiyonlar ve öğrenme seviyelerinde eğitim etkinliğinin değerlendirmesi yapılacaktır. Reaksiyonlar seviyesinde yetkinlikleri ölçmek için ön test (pre-test), son test (post-test) ve geçmişe dönük ön test (retrospective pre-test) uygulanmıştır. Bununla birlikte kursun sonunda kursiyerlerin ve eğiticilerin reaksiyonları ölçülmüştür. Öğrenme seviyesinde ise öğrenmenin gerçekleşme derecesini tespit etmek maksadıyla ön test ve son test formatında bilgi testi uygulanmıştır. Veriler kursa katılan subaylardan (N=54) ve eğiticilerden (N=5) toplanmıştır. Verilerin analizi amacıyla korelasyon analizi yapılarak seviyeler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Yetkinliklerin ölçülmesi için tekrarlı ölçümler varyans analizi ve öğrenmenin gerçekleşme seviyesini test etmek için ise bağımlı t-testi analizi uygulanmıştır. Analizler neticesinde reaksiyonlar ve öğrenme aşamaları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, yetkinlikler ve öğrenme ölçümleri arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak orta düzey liderlik kursunun etkin bir şekilde icra edildiği ortaya konulmuştur. The aim of the study is to evaluate the efficiency of the middle level leadership training in Turkish Army. Kirkpatrick's four level evaluation model was conducted to evaluate the training. According to the Kirkpatrick's taxonomy, the evaluation of the training is made in four different level. These levels are reactions, learning, behaviour and the results. In this study, training effectiveness was assessed through the reactions and learning criteria of Kirkpatrick's taxonomy. Pretest, posttest and retrospective pretest were conducted to evaluate the competencies in the reaction level that is the first level of Kirkpatrick's taxonomy. The reactions of trainees and trainers were measured at the end of the training program. Knowledge tests were conducted before and after the training to evaluate the learning efficiency of the training in the second level of Kirkpatrick's taxonomy. Data were collected from the trainees (N = 54) and the trainers (N = 5). Correlation analysis was performed in order to examine the relationship between the levels of Kirkpatrik's taxonomy. The data of competencies were examined by repeated measures of ANOVA and the knowledge tests were examined by dependent t-test. It was found that reaction level had significant no relationship with learning level and competencies had significant relationship with learning level measurements. To conclude, it was put forward that the middle level leadership training was performed efficiently.
Collections