İşveren markası, örgütsel çekicilik ve katılma niyeti ilişkisi üzerinde aday özelliklerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, adayların belirli bir organizasyona katılma niyetleri ile doğrudan veya dolaylı biçimde ilişkili olduğu düşünülen değişkenlerin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu maksatla bir askeri yüksek öğretim kurumuna başvuran 539 adaydan anket tekniği ile toplanan verilerle yapılan istatistiksel analizler sonucunda araştırma kapsamında öne sürülen hipotezler sınanmış, bir bölümü kısmen bir bölümü tamamen doğrulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre katılma niyeti üzerinde en etkili değişkenlerin örgütün çekiciliği ve kurumsal itibarı olduğu tespit edilmiştir. İşveren markasının manevi fayda boyutunun, örgütsel çekiciliğin en bariz yordayıcısı olduğu ve bu etki üzerinde adayın sosyo-ekonomik seviyesi ve akademik başarısının düzenleyicilik rolünün bulunduğu tespit edilmiştir. Örgütsel çekicilik ve katılma niyeti arasındaki ilişki üzerinde akademik başarının ve ailede aynı mesleğin yapılmasının düzenleyicilik etkisi görülmüştür. Ayrıca, kurumsal itibarın kuruma katılma niyeti üzerindeki etkisinde örgütsel çekiciliğin kısmi aracılık rolünün olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : İşveren Markası, Örgütsel Çekicilik, Katılma Niyeti,Kurumsal İtibar, Aday Özellikleri. This thesis was conducted to examine the variables that areassociated directly or indirectly with the applicants' intention to join aparticular organization. For this purpose, statistical analyzes conducted usingthe data which was collected with a questionnaire from 539 applicants whoapplied to a military higher education institution. The research hypotheseswere partially or completely confirmed. According to the findings,organizational attraction and corporate reputation were found as bestpredictors of intention to join the organization. The symbolic benefit of theemployer brand was determined as the most powerful predictor oforganizational attraction and moderating role of socio-economic status andacademic achievement on that effect were observed. It was found thatacademic achievement and having a family member who engaged in thesame profession variables have moderating role on the relationship betweenorganizational attraction and intention to join organization. Also, the partialmoderating effect of organizational attraction on the relationship betweencorporate reputation and intention to join was found.ivKeywords : Employer Brand, Organizational Attraction,Intention to Join, Corporate Reputation, Applicant Characteristics.
Collections