Kol seviyesindeki birliklere yönelik intikallerde EYP ile mücadele kapsamında sistem mühendisliği yaklaşımıyla ciddi oyun geliştirilmesi: ihtiyaç ve gereksinim analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde harekât ortamı, savaş ve çatışmalardaki aktörler ve tehdit algısı teknolojinin etkisiyle büyük ölçüde değişime uğramıştır. Teknolojik gelişmeler EYP'lerin yapımını kolaylaştırmış, günümüz çatışma ortamlarında el yapımı patlayıcılar (EYP) terör örgütlerinin en sık kullandığı silahlardan biri haline gelmiştir. Bu durum EYP'lerle olan mücadeleye verilen önemi artırmıştır. EYP ile mücadele, EYP'nin tespiti ve kaynağının yok edilmesindeki kapsamlı süreçler nedeniyle çok katmanlı ve zor bir problemdir. EYP'lerle mücadele bugün başta NATO olmak üzere birçok ülke organizasyon ve kuruluşun gündeminde yer almıştır. EYP'lere karşı birliklerin hazırlık seviyesinin, gerekli teçhizat ve eğitim ile yükseltilmesi tüm ülkelerin üzerinde önemle durduğu konulardan biridir. EYP'lerle mücadelede eğitimlerin verilmesi ve personelin bilinçlendirilmesi çok önemlidir. Dünyada harekât ortamından temin edilen bilgi ve veri setlerinin simülasyonlar ve ciddi oyunlar aracılığıyla dönüştürülerek, askerlerin, liderlerin ve birliklerin eğitimini destekleyici mahiyette kullanılması her geçen gün artış göstermektedir. Benzer yaklaşımların Kara Kuvvetleri K.lığı bünyesinde kullanılması amacı ile bu çalışmada, Teröristle Mücadele Harekatı (TMH)'nda Kol Seviyesindeki birliklerin yaya ve motorlu intikallerinde EYP ile mücadeleye yönelik olarak, ciddi oyun geliştirilmesine yönelik ihtiyaçları sistem mühendisliği yaklaşımı ve ciddi oyun geliştirme metodolojisi kullanılarak analiz edilmiş, ciddi oyunun geliştirilmesine yönelik ihtiyaç ve gereksinim analizi yapılmıştır. Çalışma kapsamında, yapılan ihtiyaç analizi ve gereksinimlerin doğrulaması ve geçerlemesinin yapılabilmesi amacı ile EYP ile mücadele ciddi oyunu prototip olarak geliştirilmiş, geliştirilen Beta sürümü kullanılarak bizzat harekat alanından personel görüşleri kullanılmak suretiyle doğrulama ve geçerleme yapılmıştır. Today operation settings, the actors during war and battles and the perception of threat have changed on large scale under the impact of technology. Tecnological developments made facilitated the improvised explosive devices (IED) that are widely used on battle grounds nowadays have become one of the most commonly used weapons by terrorist organizations. The advancements in technology increasing day by day and the fact that IEDs are easier to facture now have extended the importance of the struggle against IEDs. Actually, the struggle against IEDs is a multi-layered and tough process because of detection source of IEDs. In terms of the struggle against IEDs have been maintained by various organizations and foundations especially in NATO. There is particular emphasis on the preparation level of troops by all countries and uplifting of needed equipment and training. In this context, it is crucial to provide necessary training and raise awareness among personnel during the struggle against IEDs.The constant depiction of the complexity of battle field in the world and its animation under the light of the information and data compiled from the battle field is administered through simulations and serious games. For this reason, it is vital to convert the information and data sets taken from the operation fields in the world via simulations and serious games and put into service in order to support the training of soldiers, leaders and troops. Thanks to the rising use of these simulations and serious games with the help of the innovative approach in Turkish Land Forces Command, the aims of this study are within the Operation Against Terrorism, to develop a serious game intended for the struggle of team-level units against IED during their movements both on foot and motorized, to analyse the needs of Land Forces about the matter through the approach of system engineering and serious game developing methodology, to make the needs and requirement analysis of the serious game application under the light of the needs that have been set forth. In the context of this study, to make needs and requirement analysis the IED-struggle serious game Beta version has been developed at the end of the this study to have been made validation and verification. As a result Beta version has been used by needs owners from operation area and validation and verification have been made.
Collections