Bir eğitim hastanesi'nde hastane bilgi sistemleri değişim yönetimi incelenmesi ve iyileştirme önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla değişen bilgi ve iletişim teknolojileri sağlık alanında yenilik, farklılaşma ve değişim kavramlarını öne çıkartmaktadır. Hastaneler, zaman içerisinde, değişime uyum sağlama çabaları ile ileri bilgi ve iletişim teknolojileri kullanan, süreç iyileştirmeleri yapan kurumlara dönüşmektedir. Bu safhalarda, değişim projesinin istenen sonuçlara ulaşması için değişimin insan tarafını yöneten araçlar, süreçler, beceri ve ilkeler seti olan `Değişim Yönetimi` yaklaşımının uygulanması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada `Bilgi Sistemleri Değişim Yönetimi (BSDY)`nin; araçları (liderlik, katılım, bilgilendirme, motivasyon, eğitim, üst yönetim taahhüdü), safhaları (farkındalık yaratma, istek oluşturma, bilgilendirme, yetenek kazandırma ve güçlendirme), faktörleri (teknolojik, demografik, ekonomik, yasal, rekabet), durumları (mevcut, geçiş, gelecek), stratejileri (yönlendirici, uzman, müzakereli, eğitsel, katılımcı) incelenmiş, değişim sürecinin başlatılmasında, yürütülmesinde ve idamesinde karşılaşılan, kültür, direnç, algı, tutum ve davranış problemleri ortaya konmuş, direncin arkasında yatan nedenler ve alınacak önlemler belirlenmiştir. Innovation and changes in medical systems stand out as information technologies change at an unprecedented pace. Hospitals try out to fit these changes by using advanced information technologies and they improve their services in time. For reaching desired results from change projects, applying `Change Management` is important as it consists a set of ideas, processes, and skills running human part of the change. This work investigates the tools (leadership, participation, motivation, education, top management commitment), the processes (raising awareness, desire, knowledge, skill building and development), the factors (technological, demographic, economic, legal, competitive), the states (past, present, future), the strategies (directive, expert, negotiating, educative, participative) of change management in health informatics. It shows the cultural, resistance, perception and behavior problems incurring when the change process starts and when it continues as well. Lastly, it lists a number of causes behind the resistance, and looks for precautions.
Collections