Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerindeki terör eylemlerinin en çok yaşandığı 14 ilde görev yapan öğretmenlerin hissettikleri terör korkusunun ortaya çıkarılmasını bir problem olarak ele almıştır. Bu çalışmada, problemin bilimsel araştırma yöntemini oluştururken suç sosyolojisinin en önemli kuramlarından birisi olan Rutin Aktiviteler Teorisi (RAT) esas alınmıştır. Problemin, sosyolojik bir kuram olan `suç korkusu` ve bir disiplin olan `güvenliğin` birbiri ile ilişkilendirilerek çözümlenmesi hedeflenmiştir. Rutin aktiviteler teorisinin öğretmenlerin terör mağduru olma korkusunu açıklamak için kullanılabileceği, güvenlik güçlerinin bulunma/koruma seviyeleri itibari ile öğretmenlerin terör mağduru olma korkusuna etki ettiği ve öğretmenlerin gündelik yaşam biçimi ile terör mağduru olma korkusu arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına yönelik sorular problemin bileşenleri olarak belirlenmiştir. Güvenlik güçlerinin bulunma/koruma seviyesi ve öğretmenlerin gündelik yaşam biçimi ile terör mağduru olma korkusu arasında istatiksel ve anlamlı bir ilişkinin varlığı ise araştırmanın hipotezi olarak kabul edilmiştir. Terör olayların en çok yaşandığı Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri araştırmanın evreni, evrene ait 14 il ise örneklem olarak araştırmanın sınırlılıklarını oluşturmaktadır. Problemi çözmek için tümevarım yaklaşımı ile tarama modeli kullanılmıştır. Modelin oluşturulmasına yönelik gerekli verilerin toplanması için kullanılan betimleyici araştırma yöntemi ve anket araştırma tekniği araştırmanın yöntemini oluşturmuştur. Araştırma yöntemi, nitel ve nicel birlikte karma olarak kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler korelasyon ve regresyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Değişkenlerin kontrolü için istatistiksel kontrol, anket sorularının analizi için ise gömülü kuram tercih edilmiştir. Analizler sonucunda; bölgedeki terör eylemleri nedeni ile şiddete maruz kalan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusunu yaşadığı, bu korkunun öğretmenlerin gündelik yaşam faaliyetlerini etkilediği, bölgedeki güvenlik güçlerinin varlığının öğretmenlerin terör mağduru olma korkularını azalttığı, öğretmenlerin hissettikleri bu korkunun meslek motivasyonlarını olumsuz yönde etkilediği ve mesleklerinin gereklerini yerine getiremedikleri tespit edilmiştir. Terör mağduru olma korkusunun ortadan kaldırılması veya azaltılması ile öğretmenlerin günlük yaşam faaliyetlerinin normale dönerek mesleki motivasyonlarının artacağı, bu etki ile eğitim hizmet kalitesinin ve buna bağlı olarak doğrudan veya dolaylı yoldan bölge halkının eğitim seviyesinin yükseleceği ve sonuç olarak; teröre yönelmeyen bilinçli bir toplumun oluşabileceğine dair temel bulgulara ulaşılmıştır. In this study, it has adressed as a problem of uncovering the fear of terrorism of teacher working in fourteen city of Turkey's Eastern and Southeastern Anatolia Regions experiencing the most acts of terrorism. In this study, scientific research of the problem when creating the method, which is one of the most important theories of the Sociology of crime Routine Activity Theory (RAT) were based on. The problem is targeted to be resolved by linking the sociological theory in which `fear of crime` and the discipline in which `security` with each other. Routine activities theory can be used to describe teachers' the fear of becoming victims of terror, security forces found/protection levels of teachers' fear of being victims of terrorism, which affect the everyday life of teachers fear being victims of terrorism with a significant relationship between whether or not questions for designated as components of the problem. Security forces found/protection level, and teachers the casual way of life with the fear of being victims of terror, the existence of a significant relationship between statistical and research have been considered the hypothesis. Most of the terrorist incidents occur in Eastern and southeastern Anatolia regions of Turkey, where the universe of the research, 14 provinces that belongs to the universe is the sample of the research constitutes as limitations of the study. The inductive approach and scaning model was used to solve the problem. Descriptive research methods used for collecting the data needed for the creation model and survey research technique has been the research method. Research methods, qualitative and quantitative method was used as mixed together. The relationships between these variables were analyzed by correlation and regression techniques. For the control of statistical control variables, survey questions for analysis of embedded theory is preferred. As a result of the analysis; acts of terrorism in the region because of the violence lived in fear of being teachers victims of terror, fear teachers have affected the activities of everyday life, the presence of security forces in the region, teachers can reduce their fear of becoming victims of terror, fear teachers feel adversely affects the professional motivations and were not able to fulfill the requirements of their profession. Fear of becoming victims of terrorism be eliminated or decreased, returning to normal activities of daily life of teachers with professional motivations will increase the quality of education services with this effect and, consequently, the people of the region, either directly or indirectly to rise and, as a result, the level of education; towards a conscious community who can occur on terror based on the findings.
Collections