Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdal, Tuğba
dc.contributor.authorMıcık, Canan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:51:23Z
dc.date.available2023-09-22T12:51:23Z
dc.date.submitted2023-03-23
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744017
dc.description.abstract21. yüzyılda teknolojinin hızla ilerlemesi, eğitim ortamlarının yeniden yapılandırılmasını ve öğrencilerin çağa ayak uydurmasını gerektirmektedir. Ancak teknolojiyle bu kadar iç içe olan öğrencilerin teknolojinin zararlı etkilerine maruz kalma oranı artmaktadır. Bu tezde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde ortaokullarda sürdürülen robotik kodlama eğitimlerinin öğrencilerin sosyal davranışları üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde sosyal davranış kavramı açıklanarak, ergenlik döneminin başlangıcında olan ortaokul öğrencilerinde görülen sosyal davranışlar belirtilmiştir. İkinci bölümünde ise çalışmanın ana hipotezini açıklamak üzere, teknolojinin toplumsal yaşam üzerinde belirleyici etkisini ifade eden teknolojik determinizm kavramı tanımlanmıştır. Ayrıca teknoloji-eğitim ilişkisi açıklanarak, araştırmada ifade edilen robotik kodlama eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın üçüncü kısmında araştırma için anket yöntemi ile toplanan veriler frekans analizi, t testi ve ANOVA kullanılarak yapılmıştır. Son aşamada ise elde edilen verilerin genel bir değerlendirilmesi ve bulguların karşılaştırılması yapılarak çalışma bitirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Davranış, Robotik Kodlama, Teknoloji
dc.description.abstractThe rapid development of technology in the 21st century requires the reconstruction of educational environments and the students to keep up with the times. However, the rate of students' exposure who are so intertwined with technology to the harmful effects of technology increases. In this study, the impact of robotic coding training on the social behavior of students in secondary schools in the 2019-2020 academic year is examined. In the first part of the study, the social behavior concept is explained, the social behaviors observed in secondary school students at the beginning of adolescence are declared. In the second part, to explain the hypothesis of the study, the concept of technological determinism, which shows the determinative impact of technology on social life, is defined. In the third part of the study, the data assembled by the survey method for the research are analyzed using frequency analysis, t-test, and ANOVA. At the last stage, the study concluded by making a general evaluation of the obtained data and comparing the findings.Keywords: Social Behavior, Robotic Coding, Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleRobotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin sosyal davranışları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of robotic coding education on social behaviors of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-23
dc.contributor.departmentDisiplinlerarası Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCoding
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnological change
dc.subject.ytmTendency
dc.subject.ytmSocial behavior
dc.subject.ytmRobotics education
dc.subject.ytmRobotic coding
dc.identifier.yokid10336159
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674996
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess