Robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin sosyal davranışları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Akdal, Tuğba | |
dc.contributor.author | Mıcık, Canan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:51:23Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:51:23Z | |
dc.date.submitted | 2023-03-23 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744017 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda teknolojinin hızla ilerlemesi, eğitim ortamlarının yeniden yapılandırılmasını ve öğrencilerin çağa ayak uydurmasını gerektirmektedir. Ancak teknolojiyle bu kadar iç içe olan öğrencilerin teknolojinin zararlı etkilerine maruz kalma oranı artmaktadır. Bu tezde 2019-2020 eğitim öğretim döneminde ortaokullarda sürdürülen robotik kodlama eğitimlerinin öğrencilerin sosyal davranışları üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde sosyal davranış kavramı açıklanarak, ergenlik döneminin başlangıcında olan ortaokul öğrencilerinde görülen sosyal davranışlar belirtilmiştir. İkinci bölümünde ise çalışmanın ana hipotezini açıklamak üzere, teknolojinin toplumsal yaşam üzerinde belirleyici etkisini ifade eden teknolojik determinizm kavramı tanımlanmıştır. Ayrıca teknoloji-eğitim ilişkisi açıklanarak, araştırmada ifade edilen robotik kodlama eğitimi hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın üçüncü kısmında araştırma için anket yöntemi ile toplanan veriler frekans analizi, t testi ve ANOVA kullanılarak yapılmıştır. Son aşamada ise elde edilen verilerin genel bir değerlendirilmesi ve bulguların karşılaştırılması yapılarak çalışma bitirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Davranış, Robotik Kodlama, Teknoloji | |
dc.description.abstract | The rapid development of technology in the 21st century requires the reconstruction of educational environments and the students to keep up with the times. However, the rate of students' exposure who are so intertwined with technology to the harmful effects of technology increases. In this study, the impact of robotic coding training on the social behavior of students in secondary schools in the 2019-2020 academic year is examined. In the first part of the study, the social behavior concept is explained, the social behaviors observed in secondary school students at the beginning of adolescence are declared. In the second part, to explain the hypothesis of the study, the concept of technological determinism, which shows the determinative impact of technology on social life, is defined. In the third part of the study, the data assembled by the survey method for the research are analyzed using frequency analysis, t-test, and ANOVA. At the last stage, the study concluded by making a general evaluation of the obtained data and comparing the findings.Keywords: Social Behavior, Robotic Coding, Technology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Robotik kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin sosyal davranışları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of robotic coding education on social behaviors of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-03-23 | |
dc.contributor.department | Disiplinlerarası Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Coding | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technological change | |
dc.subject.ytm | Tendency | |
dc.subject.ytm | Social behavior | |
dc.subject.ytm | Robotics education | |
dc.subject.ytm | Robotic coding | |
dc.identifier.yokid | 10336159 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 674996 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |