Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdal, Tuğba
dc.contributor.authorArtsın, Ufuk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:51:22Z
dc.date.available2023-09-22T12:51:22Z
dc.date.submitted2023-03-23
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744016
dc.description.abstractBu tez çalışmasında Call Of Duty oyun serisine ait 2003-2019 yılları arasındaki kullanıcı yorumlarının analizi yapılmış ve bu analizler tez konusuna göre yorumlanmıştır. Çalışmanın giriş kısmında dijital oyun sektörü, oryantalizm kavramı ve ötekileştirme kavramı hakkında geniş bilgilere yer verilmiştir. Daha sonra birinci bölümünde oryantalizm ve ötekileştirme kavramlarına, bu kavramların tarihsel ilerleyiş süreciyle kuramsal dayanaklarına yer verilmiştir. İkinci bölümünde ise çalışmanın ana konusu olarak bulunan dijitalleşme ve dijital oyunların tarihsel ilerleyiş süreci ve dijital oyunların oryantalizm bakış açısı ile ötekileştirme algısının günümüze etkileri ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırma için toplanan veriler hem VosViewer isimli bilgisayar programı yardımıyla hem de genel veri içerisinde bulunan önemli verilerin seçilmesi ile analiz edilerek yorumlanmış ve bu verilerin tablolaştırılması gerçekleştirilmiştir. Son aşamada ise elde edilen verilerin genel bir değerlendirilmesi ve bulguların karşılaştırılması yapılarak çalışmamız tamamlanmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis study, the user comments related to the Call of Duty game series between 2003-2019 were analyzed, and these analyses were interpreted according to the thesis subject. In the introduction section of the study, extensive information is given about the digital game industry, the concept of orientalism, and the concept of othering. Then, in the first section, the concepts of orientalism and othering, the historical progress of these concepts, and their theoretical bases were explained. In the second section, digitalization and the historical progress of digital games, and the effects of the orientalism perspective of digital games and the perception of othering on the present day were discussed as the main subject of the study. In the third section of the study, the data collected for the study were analyzed and interpreted both with the help of the computer program called VosViewer and by selecting the important data within the general data, and these data were tabulated. At the final stage, our study was concluded by making a general evaluation of the obtained data and comparing the findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.title'Call of Duty' dijital oyun serisinde oryantalist bakış açısı ve ötekileştirme
dc.title.alternativeOrientalist perspective and othering in the 'Call of Duty' digital game series
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-23
dc.contributor.departmentDisiplinlerarası Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmOtherisation
dc.subject.ytmOtherness
dc.subject.ytmHate speech
dc.identifier.yokid10336011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674991
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess