Sorgulayıcı öğrenme ve problem çözme yoluyla oran orantı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin eğitim hayatında karşılaştıkları zorlukların başında kavram yanılgıları gelmektedir. Etkili bir öğretim yapılabilmesi için de öğrencilerin bu kavram yanılgılarının belirlenip giderilmesi gerekmektedir. Ancak ülkemizde kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik birçok araştırma bulunurken kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik araştırma sayısı oldukça azdır. Oran ve orantı konusu, matematiğin birçok konusunun temelini oluşturduğundan bu konudaki hatalar diğer konuların öğrenilmesine de engel oluşturmaktadır. Bundan dolayı öğrencilerin oran ve orantı konusundaki hata ve kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik bir çalışma yapılmasının önemli olacağı düşünülmüştür.Bu araştırmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin oran ve orantı konusundaki kavram yanılgılarını belirleyip bu kavram yanılgılarının giderilmesinde SÖPÇ yolunun etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Konya ilinin Yunak ilçesinde kırsal bir bölgede öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. 2020 ve 2021 yıllarında COVİD-19 salgını olduğundan ülkemizde belli zamanlarda eğitim, uzaktan eğitim ile yapılmıştır. Ancak, araştırmanın yapıldığı okul bir köy okulu olduğu için 2020-2021 eğitim öğretim yılının büyük bir kısmında eğitim, yüz yüze eğitim ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yüz yüze eğitimin devam ettiği zamanlarda, salgın koşullarına uygun olacak şekilde sınıf ortamında öğrenciler ile yüz yüze eğitimle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada eylem araştırması yöntemi uygulanmıştır. Araştırma ayrıca hem nicel hem de nitel araştırmanın birlikte kullanıldığı karma yöntem ile de desteklenmiştir. Öğrencilerin oran ve orantı konusundaki kavram yanılgılarını gidermek için SÖPÇ modeliyle öğrencilere eğitim verilmiştir. Öğrencilerin oran ve orantı konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek için öğrencilere teşhis testi uygulanmıştır. Araştırmanın nicel kısmında, araştırmanın amacına uygun olacak şekilde deneysel yöntemde tek gruplu ön test- son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen tüm veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise hazırbulunuşluklarına ve kavram yanılgılarına sahip olmalarına göre belirlenen beş öğrenciyle eğitimden önce ve eğitimden sonra öğrencilerin kavram yanılgılarındaki değişimleri incelemek için görüşmeler yapılmıştır. Öğrenciler ile yapılan bu görüşmeler analiz edilmiştir.Araştırma bulgularında SÖPÇ modeliyle eğitim verilmeden önce öğrencilerin oran ve orantı konusunda bazı kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir Araştırma sonucunda ise SÖPÇ modelinin 8. Sınıf öğrencilerinin oran ve orantı konusunda kavram yanılgılarını azaltıp gidermede etkili olduğu görülmüştür. SÖPÇ modeli problem çözme, bilgi oluşturma ve öğrenme aşamalarını içinde bulunduran heuristik ve holistik bir modeldir. SÖPÇ modelinin kalıcı ve anlamlı öğrenmenin hedeflendiği aktif öğrenmenin sağlandığı ortamlarda gereksinim duyulan materyallerin hazırlanmasında kullanılması tavsiye edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Kavram Yanılgıları, Sorgulayıcı Öğrenme ve Problem Çözme Modeli, Oran ve Orantı Misconception is one the most importent difficulty that students encounter mostly in their education lives. In order to do an effective teaching, these misconceptions of students must be defined and eliminated. But, while there are many surveys for defining misconceptions in our country, there are phenomenal surveys for eliminating these conceptions. Since, ratio and proportion is a basis many subjects of maths, mistakes about this subject pose an obstacle to learn other subjects. For that reason, it was thought that doing a survey for eliminating misconceptions of ratio and proportion of students is vital.The aim of this survey, to define the misconceptions about ratio and proportion of 8th grade students and define the effectiveness of SOPC(Interrogative learning problem solving model) for eliminating these misconceptions. The survey was applied to the 8th grade students who studied in a rural area in KONYA/Yunak in 2020-2021. Due to the COVID-19 epidemic in 2020 and 2021, education in our country was carried out with distance education at certain times. However, since the school where the research was conducted is a village school, the education was conducted face-to-face for most of the 2020-2021 academic year. The survey was carried out with face to face education in class atmosphere with students according to epidemic contions. In this survey, activity research method was applied. Survey was supported with the hybrid method in which both qualitative and quantitive research were used as well. In order to eliminate students' misconceptions about ratio and proportion, students were trained with the SÖPÇ model. A recognition test was applied to the students in order to determine the misconceptions about ratio and proportion subject. In the quantitive part of the survey, one group pretest posttest experimental design was used according to the aim of the survey. All the datas that were obtained in the survey were analyzed with SPSS packet program. In the qualitative part of the study, interviews were conducted with five students, who were determined according to their readiness and having misconceptions, to examine the changes in students' misconceptions before and after the education. These interviews with the students were analyzed.In survey findings, before the education was given to the students through SOPC model, it was detected that students had some misconceptions about ratio and proportion subject. As a result of the research, it was seen that the SOPC model is effective in reducing and eliminating the misconceptions of 8th grade students about ratio and proportion. SOPC is a heuristic and holistic model enctosing solving problems, knowledge creation and learning steps. It is advised that SOPC model should be used to prepore materials that are needed in the environments that active learning a is provided and permanent model and purposeful learning are aimed at.Keywords: Misconceptions, Interrogative learning problem solving model, Ratio and proportion
Collections