10-12 yaş grubu çocuklarda badminton eğitiminin eurofit test bataryası ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 8 hafta süre ile uygulanan badminton temel eğitim programının 10-12 yaş grubu kızçocukların biyomotor özellikleri üzerine etkilerini Eurofit test bataryası ile değerlendirmektir. Araştırma,Konya ilinde Gençlik ve spor İl Müdürlüğü bünyesinde badminton eğitim programında yer alan 10-12 yaşgrubu aralığındaki kız öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, gerçek deneme modellerindenön test – son test kontrol gruplu model olarak desenlenmiştir. Araştırma deseninde, bağımlı değişken 10-12 yaş grubu kız çocukların biyomotor özellikleri iken bağımsız değişken ise haftada 3 gün ve 8 haftasüre ile uygulanan badminton temel eğitim programıdır. Araştırmaya badmintonu antrenman grubu(deney; n=18) ve çalışma süresince herhangi bir spor eğitim programına katılmayan kontrol grubundan(n=15) oluşan toplam 33 kız öğrenci katılmıştır. Araştırmanın süresi 8 hafta ve haftada 3 gün olarakplanlanma yapılarak tamamlanmıştır. Uygulama grubuna haftada 3 gün boyunca 10 dakikası ısınmaolmak üzere 60 dakika süre ile badminton temel eğitim programı uygulanmıştır. Badminton eğitimiöncesi ve sonrasında katılımcıların biyomotor özelliklerini değerlendirmek için Eurofit Test Bataryası iletest ve ölçümler gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki katılımcıların ön testleri 2020 yılı Ocakayının ilk haftası ve son test ölçümleri de 2020 yılının Mart ayı ilk haftasında gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Minimum,maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak verilmiştir. Uygulama ve kontrolgrubu katılımcılarının grup içi ön test ve son test ortalama değerleri arasındaki farklılığın tespiti`Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi` ile deney ve kontrol grupları ortalama değerler arasındaki farklarıntespiti ise `Mann-Whitney U Testi` ile analiz edilmiştir. İstatistikî olarak anlamlılık seviyesi p<0.05olarak kabul edilmiştir. Çalışma sonucunda uygulama grubu katılımcılarının ön test ve son test ortalamadeğerleri arasında; boy uzunluğu, flamingo denge, disklere dokunma, otur-eriş, durarak uzun atlama,dikey sıçrama, el kavrama, bükülü kol asılma ve 10x5m çeviklik test parametrelerinde uygulama grubulehine istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir. Ayrıca uygulama ve kontrolgrupları son test ortalama değerleri arasında ise flamingo denge, disklere dokunma, otur-eriş ve bükülükol asılma parametrelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir. Sonuçolarak 8 hafta süre ile uygulanan badminton temel eğitim programının 10-12 yaş grubu kız çocuklarınbiyomotor özellikleri üzerine olumlu yönde etkileri olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Badminton, Fiziksel gelişim, Performans değerlendirme This study aims to evaluate the effects of the 8-week badminton basic training program on the biomotorcharacteristics of 10-12 age group girls with the Eurofit test battery. The research was carried out onfemale students between the ages of 10 and 12 who are in the badminton training program within theYouth and Sports Provincial Directorate in Konya. The research was designed as a pretest-posttest controlgroup model, which is one of the real experimental models. In the research design, the dependent variableis the biomotor characteristics of girls aged 10-12 years. The independent variable is the badminton basictraining program applied 3 days a week for 8 weeks. A total of 33 female students, consisting of thebadminton training group (experiment; n=18) and the control group (n=15), who did not participate in anysports training program during the study, participated in the study. The duration of the study wascompleted by planning as 8 weeks and 3 days a week. The badminton basic training program was appliedto the application group 3 days a week for 60 minutes, 10 minutes of which were warm-up. Tests andmeasurements were carried out with the Eurofit Test Battery to evaluate the biomotor characteristics ofthe participants before and after the badminton training. The pre-tests of the participants in the experimentand control groups were carried out in the first week of January 2020, and the post-test measurementswere carried out in the first week of March 2020. The data obtained within the scope of the research wereanalyzed using the SPSS 24.0 program. Minimum, maximum, arithmetic mean and standard deviationvalues are calculated and given. The determination of the difference between the pre-test and post-testmean values of the participants in the application and control groups was analyzed with the `WilcoxonSigned Ranks Test`, and the determination of the differences between the mean values of the experimentand control groups was analyzed with the `Mann-Whitney U Test`. The statistical significance level wasaccepted as p<0.05. As a result of the study, between the pre-test and post-test mean values of theapplication group participants; there was a statistically significant difference (p<0.05) in favor of theapplication group in the test parameters of height, flamingo balance, disc touch, sit-reach, standing longjump, vertical jump, handgrip, bent arm hanging and 10*5 m agility test parameters. Also, it wasdetermined that there was a statistically significant difference (p<0.05) in the flamingo balance, disctouch, sit-reach, and bent arm hanging parameters between the post-test mean values of the applicationand control groups. As a result, it can be said that the badminton basic education program applied for 8weeks has positive effects on the biomotor characteristics of girls aged 10-12.Keywords: Badminton, Physical development, Performance evaluation
Collections