Futbol hakemlerinin VAR sistemi ve VAR eğitimi hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye Futbol Federasyonu'na bağlı faal olarak görev yapan futbol hakemlerinin VAR Sistemi ve eğitimi hakkında görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu olasılıksız örnekleme stratejilerinden biri olan amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen farklı klasmanlarda faal olarak görev yapan 20 futbol hakemi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre hakemlerin dünyanın önemli liglerinde ve ülkemizde uygulanan VAR Sistemi'nin futbol oyununun ruhuna ve seyir zevkine nasıl bir etkisi olduğu hususundaki düşüncelerinde olumlu ve olumsuz kategorileri adı altında sırasıyla; adil karar, güven oluşması, oyun hızında düşme ve seyir zevkinde azalma, futbolun ruhuna aykırı ve adaptasyon sorunu görüşlerini ifade ettikleri, VAR Sistemi her bir durumu / kararı otomatik olarak 'kontrol' ettiği için hakemlerin müsabaka yönetimlerindeki stres yönetimine nasıl bir katkı sunduğuna ilişkin düşüncelerinde olumlu ve olumsuz etki kategorileri adı altında sırasıyla; özgüvenli karar verme, zihinsel rahatlık, stres oluşması ve karar vermede çelişki görüşlerini ifade ettikleri, hakemlerin futbola daha sistematik ve tavsiyeye açık bir ortam sunan, genel felsefesi 'minimum müdahale, maksimum yarar' olan VAR uygulaması ile birlikte daha kesin kararlar alındığı hususundaki düşüncelerinde karar çeşitliliği ve kararların oyuna katkısı kategorileri adı altında sırasıyla; kesin ve net kararlar, yorum ve kararlarda değişkenlik, hata sayısında azalma ve doğruyu bulma oranında artış, sonucu etkileyen kararların düzeltilmesi, objektiflik ve maksimum yarar görüşlerini ifade ettikleri, hakemlerin dünyada ve ülkemizde yeni uygulanan VAR Sistemi'nin gelecekte oyunun gelişimine nasıl katkılar sunacağı hususundaki düşüncelerinde olumlu katkı ve adil oyun kategorileri adı altında; yanlış kararlarda azalma, hakeme inanç ve güven, oyuna müdahalenin azalması, performansa odaklanma, adaletli sonuçlar, incelemenin şeffaf olması ve aldatmaların azalması görüşlerini ifade ettikleri, hakemlerin dünyanın çeşitli liglerinde ve ülkemizde kısa bir süredir uygulamada olan VAR Sistemine ve hakemlere verilen eğitimlere yönelik görüşleri hususundaki düşüncelerinde aşamalı eğitim, faydalı olma ve yeterli olmama kategorileri adı altında sırasıyla; hakemlerin başarı seviyelerinin ve eğitim düzeylerinin artması, uzman eğitimciler ve üst seviye imkân tanınması, kritik pozisyon analizi, donanımlı hakemlerin yetişmesi, farklı bakış açısı kazandırma ve incelenecek pozisyon belirsizliği görüşlerini ifade ettikleri tespit edilmiştir. The purpose of this research is to examine the opinions of football referees who are actively working under the Turkish Football Federation about the video assistant referee (VAR) system and its education. Interview method, one of the qualitative research designs, was used in the research. Research data were collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. The research group consists of 20 football referees who are actively working in different classifications determined by maximum diversity sampling, one of the purposive sampling methods, which is one of the non-probability sampling strategies. In the research, the data were evaluated by content analysis method. According to the results of the research, the positive and negative categories of the referees' thoughts on how the VAR System applied in the world's major leagues and in our country affect the spirit of the football game and the pleasure of watching; fair decision, the formation of trust, the decrease in the pace of the game and the decrease in the pleasure of watching, they express their opinions against the spirit of football and the adaptation problem and under the name of negative impact categories, respectively; VAR application with a general philosophy of 'minimum interference, maximum benefit', which provides a more systematic and open to advice environment, where the referees express their opinions of self-confident decision, mental comfort, excessive stress and conflict in decision making. In their thoughts that more definite decisions were taken together with the decision diversity and the contribution of the decisions to the game categories; final and clear decisions, variability in interpretations and decisions, decrease in the number of errors, increase in the rate of finding the truth, correction of the decisions affecting the result, objectivity and maximum benefit, the referees expressed their opinions on how the newly implemented VAR System in the world and in our country will contribute to the development of the game in the future. Under the categories of positive contribution and fair play; In their thoughts on the VAR System, which has been in practice in various leagues of the world and in our country for a short time, and the opinions of the referees on the training given to the referees; under the categories of gradual education, being advantageous, being useful and not being sufficient, respectively; increase in the levels of success and education of referees, expert educators and high level opportunity recognition, critical position analysis, upbringing equipped referees, gaining a different perspective and position uncertainty to be examined.
Collections