Öğretmenlerin okul müdürlerinden bekledikleri ve karşılaştıkları etik davranışlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Konya ili Merkez ilçelerinde resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinden bekledikleri ve karşılaştıkları etik davranışların neler olduğunu ve öğretmenlerin okul müdürlerinin etik davranışlarına verdikleri tepkileri belirlemeyi amaçlamaktadır. Nitel bir araştırma olan çalışmadaki veriler, Konya il merkezinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve liselerden; üç sınıf öğretmeni, yedi ortaokul branş öğretmeni ve üç lise branş öğretmeni olmak üzere toplam 13 öğretmen ile yapılan yarı yapılandırılmış iki odak grup görüşmesinden elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır:''Öğretmenlerin Okul Müdürlerinden Bekledikleri Etik Davranışlar'' teması altında, `Ayrımcılık yapmama`, `Açıklık`, `Karara katılım `, ''Vizyon sahibi olma'', ''Akademik vurgu'', '' Güvenirlik'', ''Yeterlilik'', `Saygı` kategorileri belirlenmiştir. ''Öğretmenlerin Okul Müdürlerinde Karşılaştıkları Etik Davranışlar'' teması altında, `Ayrımcılık`, `Açıklık`, `Karara katılım`, ''Vizyon sahibi olma'', ''Akademik vurgu'', ''Güvenirlik'', ''Yeterlilik'', `Saygı` kategorileri belirlenmiştir. Öğretmenlerin bu kategorilerde hem etik olan hem de etik olmayan okul müdürü davranışıyla karşılaştıkları tespit edilmiştir. ''Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Etik Davranışlarına Karşı Verdikleri Tepkiler'' teması altında, `Ayrımcılık`, `Açıklık`, `Karara katılım`, ''Vizyon sahibi olma'', ''Akademik vurgu'', ''Güvenirlik'', '' Yeterlilik'', `Saygı` kategorileri belirlenmiştir. Öğretmenlerin okul müdürlerinden bekledikleri ve karşılaştıkları etik davranışlar konusunda yaşanılan etik dışı sorunların çözümüne dair ''Uygulamaya'' ve ''Araştırmacılara'' yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Etik, Etik İlkeler, Okul Müdürü This study aims to determine the ethical behaviors that teachers working in public primary, secondary and high schools in the centre of Konya district, expect and encounter from school principals, and the teachers' reactions to the ethical behavior of school principals. The data in the study, which is a qualitative research, was obtained from two semi-structured focus group interviews with three primary school teachers, seven secondary school branch teachers and three high school branch teachers in Konya city center. Research data were analyzed using content analysis technique. In line with the findings obtained, the following results were reached in the study:''Non-Discrimination'', ''Openness'', ''Participation in decisions'', ''Have a vision'', ''Academic emphasis'', ''Reliability '', ''Competence '', ''Respect'' categories were determined under the theme of ''Ethical Behaviors Expected by Teachers from School Principals''. The categories of ''Discrimination'', ''Openness'', ''Participation in decisions'', ''Have a vision'', ''Academic emphasis'', ''Reliability'', ''Competence'', ''Respect'' were determined under the theme of ''Ethical Behaviors Encountered by Teachers in School Principals''. It has been determined that teachers are faced with both ethical and unethical principal behavior in these categories. The categories of ''Discrimination'', ''Openness'', ''Participation in decisions'', ''Have a vision'', ''Academic emphasis'', ''Reliability'', ''Competence'', ''Respect'' were determined under the theme of ''The reactions of Teachers Against School Principals Ethical Behaviors''. Suggestions were made for ''Practice'' and ''Researchers'' regarding the solution of unethical problems faced by teachers about the ethical behaviors that teachers expect and encounter from school principals. Keywords: Ethics, Ethical Principles, School Principal
Collections