YouTube'un eğitim ortamı olarak kullanımının izleyici ve eğitmen bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Youtube'un dünya üzerinde en popüler video paylaşım platformu olduğu bilinmektedir. Bu platform üzerinden milyonlarca insan, farklı türlerde milyarlarca video içeriğe ücretsiz olarak ulaşabilmektedirler. Youtube'un 2020 yılında kendi sunduğu istatistiklere göre Youtube üzerinden günlük 1 milyar saat video içerik izlenmekte ve aylık 2 milyar kayıtlı kullanıcı Youtube'u ziyaret etmektedir. Youtube'un bu durumu, dünya genelinde nasıl bir popülerliğe ve büyük kitlelere ulaştığını göstermektedir. Youtube'da olduğu gibi, eğitsel video içerikler barındıran platformlardaki eğitsel videoların, yazılı kaynaklara göre daha fazla duyuya hitap etmesi ve izleyicinin görsel bağlamlar kurmasına kolaylık sağlamasından dolayı daha etkili öğrenme sunabileceği bilinmektedir. Eğitimde ve yaşam boyu öğrenme kapsamında, video öğrenme aracı olarak Youtube'un popülerliği ve kolay erişimiyle sağladığı faydaların ve potansiyel faydalarının olduğu, bazı araştırmalarda görülmüştür. Youtube'da; eğitsel içerikli videolar, özel konular üzerine nasıl yapılır videoları, bilgilendirme amaçlı videolar vb. türlerde izleyenlerin bilgi ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik videolar vardır. Bu videolar, Youtube platformunun yapısı gereği içerik kalitesi olarak bir denetime tabi tutulmamaktadır. Ayrıca Youtube üzerinde aynı konu hakkında farklı içerik kalitelerinde düzenli-düzensiz birçok eğitsel video olduğu da görülmektedir.Bu araştırma genel olarak Youtube üzerindeki eğitsel içerikli videoları tüketenlerin ve üretenlerin görüşleri ile platformun eğitsel olarak kullanım potansiyelini çıkartacak, eğitsel içerik üreticilere yönelik önerileri ortaya koymaktadır. Bu bağlamda araştırma nitel bir durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemi, yazılım alanı üzerine eğitsel içerikler paylaşan `kablosuzkedi` Youtube kanalının 2020-2021 aktif izleyicilerinden 47 kişi ve kanalın sahibidir. Araştırmada özel olarak örneklemdeki katılımcılar ve Youtube kanalı sahibi görüşleri üzerinden; izleyicilerin eğitsel videolarda ve genel videolarda günlük olarak geçirdikleri süreler nelerdir, eğitsel içerikli Youtube videolarının ideal içerik nitelikleri nelerdir, eğitsel bir Youtube videosunun ideal süresi ne kadar olmalı vb. alt sorulara cevaplar aramıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak izleyiciler ve kanal sahibi için olmak üzere iki tane, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcı görüşleri ile Youtube'da eğitsel içerik üretenlerin video hazırlarken dikkat etmesi gereken konular hakkında bazı öneriler ortaya çıkmıştır. Eğitsel videolar hazırlanırken önceden plan yapılmış olmalı ve videonun süresinin sınırlandırılmış olması gerekir. Eğitsel video anlatıcısının, sunduğu konu üzerinde yeterli düzeyde uzmanlığı olmalıdır. Eğitsel video anlatıcısı açık, sade ve dikkat toplayan bir anlatım ile eğitsel içeriği sunmalı. Videonun ses ve görüntü kalitesinin yeterli düzeyde olması gerekmektedir. Katılımcıların hatırı sayılır bir çoğunluğunun Youtube'daki reklamların sıklığı ve reklamların içeriğin önüne geçmesi konusunda olumsuz görüşler belirttiği görülmektedir. Eğitsel videonun başında, video içeriği hakkında genel bir çerçeve çizilmesinin gerekliliği görüşleri görülmektedir. Ayrıca eğitsel videoların süresi hakkında katılımcıların ağırlıklı görüşleri sonucunda ve literatürdeki ilgili araştırmalar incelendiğinde, 10-15dk aralığının ideal bir süre çerçevesi olabileceği söylenebilir. It is known that Youtube is the most popular video sharing platform in the world. Through this platform, millions of people can access billions of video content of different genres for free. According to the statistics provided by Youtube in 2020, 1 billion hours of video content is watched daily on Youtube and 2 billion registered users visit Youtube per month. This situation of Youtube shows how popular and reaching huge audiences around the world. It is known that educational videos on platforms that contain educational video content, such as Youtube, can offer more effective learning, as they appeal to more senses than written sources and make it easier for the audience to establish visual contexts. In education and lifelong learning, it has been seen in some studies that Youtube as a video learning tool has benefits and potential benefits with its popularity and easy access. On Youtube; educational videos, how-to videos on special topics, informative videos, etc. There are videos for the information and learning needs of the viewers. These videos are not subject to any control in terms of content quality due to the nature of the Youtube platform. In addition, it is seen that there are many regular and irregular educational videos in different content qualities on the same subject on Youtube. This research generally reveals the opinions of those who consume and produce educational videos on Youtube, and suggestions for educational content producers who will reveal the educational use potential of the platform. In this context, the research has been designed as a qualitative case study. The sample of the study is 47 people from the active viewers of the `kablosuzkedi` Youtube channel 2020-2021 and the owner of the channel, which shares educational content on the software field. In the research, especially through the opinions of the participants in the sample and the Youtube channel owner; What are the times that viewers spend daily in educational videos and general videos, what are the ideal content qualities of Youtube videos with educational content, how long should an educational Youtube video be, etc. sought answers to sub-questions. In the study, two semi-structured interview forms consisting of open-ended and multiple-choice questions, one for the audience and the channel owner, were developed and used as a data collection tool. The data were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, some suggestions have emerged about the issues that those who produce educational content on Youtube should pay attention while preparing videos with the opinions of the participants. While preparing the educational videos, the plan should be made in advance and the duration of the video should be limited. The instructional video narrator must have sufficient expertise on the subject he or she presents. The educational video narrator should present the educational content in a clear, simple and attention-grabbing narrative. The sound and image quality of the video should be sufficient. It is seen that a considerable majority of the participants stated negative opinions about the frequency of the advertisements on Youtube and about the advertisements sometimes getting ahead of the content. At the beginning of the educational video, the opinions of the necessity of drawing a general framework about the video content are seen. In addition, as a result of the weighted opinions of the participants about the duration of the educational videos and the relevant studies in the literature, it can be said that the 10-15 minutes interval can be an ideal time frame.
Collections