Farklı görsel programlarla tasarlanan kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ile kodlamaya karşı tutum ve öz-yeterliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğrencilere kodlama eğitimi verilirken öğrencilerinin bilgisayar ve yazılımı dersine karşı olan tutumlarını ölçmek, öğrencilerin bilgisayar ve yazılımı dersine karşı öz yeterlik algılarını belirlemek, öğrencilerin kodlama eğitimine yönelik tutumlarını ölçmek, öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek ve bu ölçümler sonucunda ortaya çıkan eğitim çıktılarının farklılıklarını gözlemlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Farklı görsel programlarla tasarlanan kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ile kodlamaya karşı tutum ve öz-yeterliklerine etkisi inceleyen bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada araştırma modeli olarak nicel araştırma yöntemi benimsenmiş olup `Ön test – Son test Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen Modeli` kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Konya Gödene TOKİ Ortaokulunda öğrenim gören 17 kız ve 28 erkek öğrenciden olan 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulamalar öğretim programında ders planı süresine uygun olarak 10 hafta boyunca yapılmıştır. Araştırmada derse yönelik akademik başarı testi geliştirilmiş Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği, Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz-yeterlik Algı Ölçeği, Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği belirlemek amaçlı 3 farklı ölçekten yararlanılmıştır. Toplamda 10 hafta süren eğitimlerin sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 22 programında analiz edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin Cronbach Alfa güvenirlik katsayıları ise Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz-yeterlik Algı Ölçeği .870, Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği .81, Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeği .92 olarak hesaplanmıştır. Kullanılan akademik başarı ölçeklerinin güçlük indeksleri ise Scratch Akademik Başarı Testi .758 Tospaa Akademik Başarı Testi .726 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen verilere göre geliştirilen ölçek geçerli ve güvenilir bulunmuştur. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara göre Scratch programının kodlama eğitiminde uygulamasının öğrencilerin programlama becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu ve kodlama eğitimine katkı sağladığı görülmüştür. Bilgisayarlı kodlama ortamının, Akademik Başarı, Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz-yeterlik Algı Ölçeği, Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği ve Eğitsel Bilgisayar Oyunları Destekli Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutum Ölçeğinin toplam üzerindeki etki büyüklüğünü belirlemek için eta kare değeri incelenmiştir. Akademik başarı, bilgisayar destekli eğitimde öz-yeterlilik algılarını, bilgisayar destekli eğitime tutumlarını ve eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama eğitimi üzerinde `geniş` bir etki büyüklüğüne sahip olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: bilgisayarlı kodlama, akademik başarı, bilgisayar destekli eğitimde öz-yeterlilik algıları, bilgisayar destekli eğitim tutumları, eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama eğitimi This research was conducted with the aim of measuring students' attitudes towards computer and software course while giving coding education to students, determining students' self-efficacy perceptions towards computer and software course, measuring students' attitudes towards coding education, measuring students' academic success and observing the differences in educational outcomes resulting from these measurements. has been carried out. Quantitative research methods were used in this study, which examines the effects of coding education designed with different visual programs on the academic achievement, attitudes and self-efficacy of secondary school students. In this study, the quantitative research method was adopted as the research model and the `Pretest - Posttest Quasi-experimental Design Model with Control Group` was used. The population of the research consists of 6th grade students, 17 girls and 28 boys, studying at Konya Gödene TOKİ Secondary School in the 2020-2021 academic year. The applications were made for 10 weeks in accordance with the lesson plan period in the curriculum. In the study, an academic achievement test for the course was developed, the Attitude Scale towards Computer-Aided Education, the Self-Efficacy Perception Scale of Computer-Aided Education, the Attitude Scale towards Computer-Aided Coding Learning 3 different scales were used to determine the . The data obtained as a result of the training, which lasted for 10 weeks in total, were analyzed in the IBM SPSS Statistics 22 program. The Cronbach Alpha reliability coefficients of the scales used were calculated as .870, for the Self-Efficacy Perception Scale for Computer Assisted Education, .81 for the Attitude Scale for Computer Assisted Education, and .92 for the Attitude Scale for Educational Computer Games Assisted Coding Learning. The difficulty indexes of the academic achievement scales used were calculated as .758 in the Scratch Academic Achievement Test and .726 in the Tospaa Academic Achievement Test. The scale developed according to the data obtained was found to be valid and reliable. According to the findings obtained at the end of the research, it was seen that the application of the Scratch program in coding education made a significant difference on the programming skills of the students and contributed to the coding education. The eta squared value was examined to determine the effect size of the computer coding environment on the total of Academic Achievement, Self-efficacy Perception Scale for Computer Aided Education, Attitude Scale towards Computer Assisted Education and Attitude Scale towards Educational Computer Games Supported Learning. It can be said that academic achievement has a `large` effect size on self-efficacy perceptions in computer-assisted education, attitudes towards computer-assisted education and educational computer-assisted coding education.Keywords: computerized coding, academic success, self-efficacy perceptions in computer assisted education, computer assisted education attitudes, educational computer games supported coding training
Collections