Projeksiyon destekli resim aktarım yönteminin resim bölümü öğretmen adaylarının ve görsel sanatlar eğitimi uzmanlarının görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknoloji, sanatın vazgeçilmez yeni anlatım dilidir. Teknolojinin sağladığı olanaklarve disiplinler arası yeni anlatım teknikleri sanatı zenginleştirmiştir. Teknolojinin sanata yansıması ile yeniresim aktarım teknikleri ortaya çıkmıştır. Bu resim aktarım tekniklerinden birisi de projeksiyon ile resimaktarım yöntemidir. Resim sanat eğitimi verilen güzel sanatlar liseleri, eğitim ve güzel sanatlarfakültelerinde projeksiyon, atölye eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Geleneksel resim atölyeeğitimindeki obje ve figürlere dayalı dar açılı, tek katmanlı kompozisyon kurguları, yeniliğe vearaştırmaya kapalı bir yaklaşım biçimi ile günümüz sanatının gerisinde kalmaktadır. Teknolojidenyararlanarak çok katmanlı kavramsal resim ve güncel komposizyon kurguları oluşturulabilmektedir.Günümüz sanat eğitiminin resim aktarım yöntemlerinden biri olan projeksiyon destekli resimaktarımı, araç olmaktan çok amaç haline gelmiştir. Sanat eğitimi öğrencilerinin photoshop ve diğerprogramlarla hazırladıkları kompozisyonlar, geleneksel resim atölye eğitiminin dar kapsamlıkonularından farklı, çok katmanlı ve günceldir. Bundan dolayı öğrencilerin birbirinden kopuk öğeleriayrıntılarıyla direkt tuval veya benzeri materyal üzerine aktarmaları mümkün olamamaktadır. Projeksiyonbu aşamada çok katmanlı kompozisyonun aktarımında teknik kolaylık ve hız sağlamaktadır. Güzelsanatlar eğitiminde projeksiyon destekli resim aktarımına yönelik öğrenci ve uzman görüşlerinindeğerlendirilmesi tezin çıkış noktasıdır. Araştırma nitel bir araştırma olup, nitel veri toplamayöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Projeksiyon ile resim aktarımınınolumlu ve olumsuz yönleriyle ilgili görüşleri deneysel bir müdahalede bulunmadan olduğu gibibetimlenmeye çalışılmıştır. Güzel sanatlar alanında resim iş eğitimi ve resim bölümünde eğitim gören 25öğretmen adayı ve resim bölümünde eğitim veren 25 öğretim elemanı araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırmanın alt problemlerine ilişkin 5 sorudan oluşan görüşme formu ile görüşleri alınmıştır.Görüşlerden elde edilen veriler doğrultusunda, öğrencilerin resim aktarımında projeksiyonu vediğer teknolojik aktarım yöntemleri tercih etmelerinin nedeni; zamandan tasarruf, hatasız desen aktarımı,yöntem ve teknik yetersizlik, kopya ve tembellik, etkili atölye dersi işleme, özgünlük ve orjinallik,yenilikçi araştırmacı gibi olumlu ve olumsuz yönde estetik kategoriler altında toplanılmıştır. Bu bağlamdaprojeksiyon ile resim aktarımı yapmak, günümüz sanat eğitiminin gereği haline gelmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanat, Projeksiyon, Teknoloji, Öğrenci Today, technology is the indispensable new expression language of art. The possibilitiesprovided by technology and new interdisciplinary expression techniques have enriched the art. With thereflection of technology on art, new painting transfer techniques have emerged. One of these picturetransfer techniques is the projection method. Projection plays an important role in workshop education infine arts high schools, education and fine arts faculties where painting art education is given. The narrowangle, single-layer compositional setups based on objects and figures in traditional painting workshopeducation lag behind today's art with an approach that is closed to innovation and research. Usingtechnology, multi-layered conceptual painting and contemporary compositions can be created.Projection supported picture transfer, which is one of the picture transfer methods of today's arteducation, has become a goal rather than a tool. The compositions prepared by art education students withphotoshop and other programs are multi-layered and up-to-date, different from the narrow scope oftraditional painting workshop education. For this reason, it is not possible for students to transferdisconnected items directly onto canvas or similar material in detail. At this stage, projection providestechnical convenience and speed in the transfer of multi-layered composition. The starting point of thethesis is to evaluate the opinions of students and experts on projection supported picture transfer in finearts education. The research is a qualitative research and semi-structured interview method, one of thequalitative data collection methods, was used. His views on the positive and negative aspects ofprojection and picture transfer have been tried to be described as they are without any experimentalintervention. In the field of fine arts, 25 teacher candidates studying in the painting and paintingdepartment and 25 lecturers teaching in the painting department were included in the research. Opinionswere taken with an interview form consisting of 5 questions regarding the sub-problems of the research.In line with the data obtained from the opinions, the reason why students prefer projection andother technological transfer methods in image transfer; time saving, error-free pattern transfer, methodand technical inadequacy, copying and laziness, effective workshop teaching, originality and originality,innovative researcher are gathered under positive and negative aesthetic categories. In this context,transferring pictures with projection has become a necessity of today's art education.Keywords: Art, Projection, Technology, Student
Collections