Müzik öğretmeni adaylarının ses eğitimi dersine yönelik başarılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının ses eğitimi dersine yönelik başarılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi ve derse yönelik motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca ders ile ilgili motivasyon ve başarı düzeyleri arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2020–2021 eğitim-öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Bölümlerinde eğitim görmekte olan 270 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, Özgün (2019) tarafından geliştirilen Ses Eğitimi Başarı ve Motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlara göre; motivasyon puanı ortalamanın üzerinde bir değere sahiptir, başarı puanı ise orta düzeydedir. Değişkenlere göre motivasyon ve başarı incelendiğinde; kadınların, erkeklere göre ders motivasyonlarının daha yüksek olduğu, 2 ve 3. Sınıf öğrencilerinin ders başarılarının 1. sınıflara göre anlamlı şekilde yüksek olduğu, Güzel sanatlar lisesi mezunlarının, diğer mezunlara göre ses eğitiminde başarılarının daha yüksek olduğu, öğretmenin başarıyı tamamen etkilediğini düşünen grubun diğer gruplara göre başarı ve motivasyon puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen-öğrenci ilişkisinin tamamen olumlu olduğu gruplarda, kısmen ve hiç ilişkinin olmadığı gruplara göre başarı ve motivasyon puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte ders dışı 2-3 saat çalışanların, dersten önce az çalışan ve hiç çalışmayanlara göre başarı ve motivasyon puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ses eğitimi dersi için donanımın tamamen yeterli olduğunu düşünen grupların, diğer gruplara göre başarı ve motivasyon puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Üniversiteye göre ise; ses eğitimi başarı ve motivasyonu açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ses eğitiminde başarı ve ders motivasyonu arasındaki ilişki değerlendirildiğinde; pozitif yönde ileri düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Bununla birlikte, ses eğitimi dersinde başarının en önemli etkenlerinden birinin motivasyon olduğu araştırmamız sonucunda tespit edilmiştir. Motivasyondaki bir birimlik artışın da, ses eğitimindeki başarı düzeyini %81,6 oranında artıracağı değerlendirilmektedir. In this study, it is aimed to examine the success of music teacher candidates for the vocal education lesson in terms of different variables and to evaluate their motivation levels towards the lesson. In addition, the relationship between the motivation and success related to the course was evaluated. The sample of the study consists of 270 students studying in Necmettin Erbakan University, Aydın Adnan Menderes University, Erzincan University, Niğde Ömer Halisdemir University, Balıkesir University, Fine Arts Education, Music Teaching Departments in the academic year 2020-2021. In the study, the Voice Education Achievement and Motivation Scale developed by original (2019) was used. According to the results; motivation score is above average, success score is medium. When motivation and success are examined according to the variables; It has been determined that women have higher lesson motivation than men. It was determined that the course success of the 2nd and 3rd grade students was significantly higher than the 1st grade. Art high school graduates are considered to have higher success in vocal education compared to other graduates. It was determined that the group who thought that the teacher completely affected the success had higher achievement and motivation scores compared to the other groups. In addition, it was found that the groups in which the teacher-student relationship was completely positive had higher achievement and motivation scores compared to the groups with partial or no relationship. However, it was determined that those who worked 2-3 hours out of class had higher achievement and motivation scores compared to those who worked less or never before the lesson. It was determined that the groups who thought that the equipment was completely sufficient for the voice training lesson had higher achievement and motivation scores compared to the other groups. According to the university; No significant difference was found in terms of vocal training success and motivation. When the relationship between success in vocal education and lesson motivation is evaluated; An advanced statistically significant positive correlation was found. However, as a result of our research, it was determined that motivation is one of the most important factors of success in vocal education lesson. It is evaluated that a one-unit increase in motivation will increase the success level in voice education by 81.6%.
Collections