Bedensel engelli bireylere internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Engelli bireylerin erişilebilirlik problemi yaşadıkları herkesçe bilinmektedir. Bu problem engelli bireylerin hayata tam ve etkin olarak katılmalarını zorlaştırırken diğer taraftan eğitimde fırsat eşitliğini de zedelemektedir. Teknolojik gelişmelere koşut olarak kapsamını ve etkisini sürekli artıran uzaktan eğitim bu bireylerin önündeki erişilebilirlik problemlerine çözüm üretme noktasında büyük fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırmanın amacı internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin bedensel engelli bireylerin keman çalma becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu tekerlekli sandalye kullanan 3 bedensel engelli birey oluşturmaktadır. Bir karma yöntem araştırması olan bu çalışmanın nicel boyutunda deneysel desenlerden tek gruplu ön test-son test desen kullanılmıştır. Çalışma grubu ile 12 hafta boyunca haftada birer ders olmak üzere Skype uygulaması ile eş zamanlı modelde, WhatsApp uygulaması ile eş zamanlı olmayan modelde uzaktan başlangıç aşaması özengen keman eğitimi uygulaması yürütülmüştür. Çalışmada yurt içi ve yurt dışından keman çalgısı alan uzmanları ile 3 farklı çevrimiçi masterclass gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sonunda çalışma grubu ile Youtube üzerinden canlı, çevrimiçi bir konser düzenlenmiştir. Araştırmadaki nicel veriler `Keman çalma Becerisi Gözlem Formu` ile nitel veriler ise öğrencilerin ve alan uzmanlarının modele ilişkin görüşleri ve öğrenci günlükleri alınarak toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler bağımlı gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Toplanan nitel verilerinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin bulgular incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin bedensel engelli bireylerin keman çalma becerilerine olumlu yönde etki yaptığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin modele yönelik görüşleri incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin erişilebilirlik problemini ortadan kaldırarak eğitimde fırsat eşitliği sunduğu, yaşam boyu öğrenmeyi desteklediği, uygulamaya katılan bedensel engelli öğrencilerde ruhsal bir sakinleşme, daha az sinirlenme, keman çaldığı zaman mutlu olma, özgüven ve motivasyon artışı, toplum tarafından kabul edilme, ön plana çıkma ve beğenilme, çevre ile olumlu yönde iletişim kurma duygu ve kazanımlarının oluştuğu tespit edilmiştir. Öğrencilerle masterclass gerçekleştiren keman çalgısı alan uzmanlarının modele yönelik görüşleri incelendiğinde internet yoluyla uzaktan keman eğitimi modelinin özelde bedensel engelli genelde ise dezavantajlı bireylerde eğitimde fırsat eşitliği sağlayarak erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik sağlaması bakımından önemli olduğu, bu modelin öğrencilerin ruhsal, bedensel ve sosyal gelişimlerine olumlu yönde etki yapacağı, bu modelin internet hızına bağlı olarak henüz çok sesli eş zamanlı çalışmalara olanak tanımadığı, başlangıç aşaması keman eğitiminde faydalı olabileceği fakat ileri seviyedeki öğrencilerde tını, ton ve dinamik gibi unsurlarda yetersiz kalabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bu modelin erişilebilirlik problemi yaşayan bedensel engelli bireylerde, marjinal ve dezavantajlı gruplarda ve afet, salgın ve pandemi gibi yüz yüze eğitime ara verilen durumlarda kullanılması önerilebilir. It is known by everybody that disabled people have accessibility problems. While this problem makes it difficult for disabled individuals to participate fully and effectively in life, it also harms the equality of opportunity in education. Distance education, continuously increasing its scope and effect in parallel with technological developments, provides great opportunities to find solutions to accessibility problems in front of these individuals. The aim of this study is to examine the effect of distance violin education model via the internet on the violin playing skills of physical disabled individuals. The study group of the research consists of 3 physical disabled individuals using wheelchairs. In the quantitative dimension of this study, which is a mixed method research, one-group pre-test-post-test design, which is one of the experimental designs, was used. With the study group, a voluntary violin education practice at the beginner stage was carried out in a synchronous model with the Skype application, and in the asynchronous model with the WhatsApp application once a week for 12 weeks. In the study, 3 different online masterclasses were carried out with violin experts from Turkey and abroad. At the end of the experimental study, a live and online concert was organized with the working group on Youtube. The quantitative data in the study were collected using the `Violin Playing Skill Observation Form` and the qualitative data were collected by taking opinions of students and field experts about the model and the data of student diaries. The quantitative data obtained were analyzed by dependent groups t-test. Descriptive analysis technique was used in analyzing the collected qualitative data. When the findings regarding the quantitative dimension of the study were examined, it was determined that the distance violin education model via the internet had a positive effect on the violin playing skills of physically disabled individuals. When the opinions of students on the model were examined, it was observed that the distance violin education model via the internet offers equal opportunity in education by eliminating the accessibility problem, supports lifelong learning, and the physically disabled students who participated in the practice had the senses and achievements of a spiritual calmness, less irritability, being happy when playing violin, increased self-confidence and motivation, being accepted by the society, coming to the forefront and being liked, and having a positive communication with the environment. When the opinions of violin experts about the model, who performed masterclasses with students, are examined, it was concluded that the distance violin education model via internet is important in terms of providing accessibility by providing equal opportunity in education especially for physically disabled individuals and generally for disadvantaged individuals, this model will positively affect mental, physical, and social development of students, this model does not yet allow polyphonic simultaneous work due to the internet speed, and it may be useful in beginner violin education, but may be insufficient in elements such as timbre, tone, and dynamics in advanced students. It can be suggested as a result of the study that this model should be used in physical disabled individuals who have accessibility problems, marginal and disadvantaged groups, and in situations where face-to-face education is interrupted such as disaster, epidemic, and pandemic.
Collections