Müzik öğretmeni adaylarının çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı dersine yönelik motivasyonlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile bireysel çalgı dersine yönelik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi, yaş, cinsiyet, sınıf, çalışma ortamı, lise türü ve bireysel çalgı değişkenleri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile bireysel çalgı dersine yönelik motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 136 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan, Yüksel tarafından 2016 yılında geliştirilen Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği, Girgin tarafından 2015 yılında geliştirilen Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği ve araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Ulaşılan verilerin çözümlenmesi amacı ile SPSS programı kullanılarak yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Ölçekteki olumsuz maddeler ise ters çevrilerek hesaplanmıştır. Araştırmada verilerin dağılımının normalliğine bakılmış ve normal dağılmadığı tespit edilerek Kruskal Wallis H testi, Mann Whitney U testi, Bonferroni düzeltmesi ve Spearman Sıra Farkları Korelasyon testi kullanılmıştır. Müzik eğitimi öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının iyi düzeyde olduğu, yaş, cinsiyet, çalışma ortamı, lise türü ve bireysel çalgı değişkenlerine göre değişmediği, sınıf değişkenine göre ise 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeylerinin 3. Sınıf öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik eğitimi öğrencilerinin bireysel çalgı dersine yönelik motivasyon düzeylerinin çok iyi düzeyde olduğu, yaş, cinsiyet, çalışma ortamı, lise türü ve bireysel çalgı değişkenlerine göre değişmediği, sınıf değişkenine göre ise 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgı dersine yönelik motivasyon düzeylerinin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik eğitimi öğrencilerinin motivasyonsuzluk düzeylerinin çok düşük düzeyde olduğu, motivasyonsuzluk düzeylerinin sınıf, cinsiyet, çalışma ortamı, lise türü, yaş ve bireysel çalgı değişkenlerine göre değişmediği, başarı motivasyonu düzeylerinin çok iyi düzeyde olduğu, yaş, sınıf, cinsiyet, çalışma ortamı, lise türü ve bireysel çalgı değişkenlerine göre değişmediği, çalışma motivasyonu düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu, yaş, cinsiyet, çalışma ortamı, lise türü ve bireysel çalgı değişkenlerine göre değişmediği, sınıf değişkenine göre 1. sınıf öğrencilerinin çalışma motivasyonu düzeylerinin 3.sınıf öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik eğitimi öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile bireysel çalgı dersine yönelik motivasyon düzeyleri arasında, bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile başarı motivasyonu boyutu düzeyleri arasında, bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalışma motivasyonu boyutu düzeyleri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeyleri ile motivasyonsuzluk boyutu düzeyleri arasında ise istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır ve bu sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur. This study aims to determine individual instrument study habits and motivation levels for individual instrument lessons of the students of the Department of Music; and comparatively examine their relationship with variables such as age, gender, class, study environment, type of high school, and individual instruments, and show the relationship between individual instrument study habits and motivation levels for individual instrument lessons. The study group of the research consists of 136 students studying at the Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Department of Music Education in the 2019-2020 academic year. As a data collection tool, the Scale of Individual Instrument Study Habits developed by Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan, Yüksel in 2016; the Individual Instrument Lesson Motivation Scale developed by Girgin in 2015 and the Personal Data Form created by the researcher were used. In order to analyze the reached data; percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation were used by used SPSS. Negative substances on the scale were calculated by reversing. In the study, the normality of data distribution was examined and it was determined that it was not normally distributed, and the Kruskal Wallis H test, Mann Whitney U test, Bonferroni Correction and Spearman's Rank-Order Correlation Test were used. It was concluded that the individual instrument study habits of the music education students are on a good level; do not change with variables such as age, gender, presence of the working environment, high school type and individual instruments and according to the class variable, the individual instrument study habits of Grade 1 students are on a higher level than Grade 3 students. It was concluded that the motivations of music education students for individual instrument lessons are on a very good level; do not change with variables such as age, gender, presence of the working environment, high school type and individual instruments and according to the class variable, the motivation for the individual instrument lessons of Grade 1 students are on a higher level than the Grade 3 and 4 students. It was concluded that the levels of lack of motivation of the music education students are at very low levels, do not change with variables such as class, gender, the presence of the work environment, high school type, age, and individual instruments; their achievement motivation levels are very high; do not change with variables such as age, class, gender, the presence of the work environment, high school type, individual instruments; their study motivation levels are moderate and do not change with variables such as age, gender, the presence of the working environment, high school type, and the individual instruments; according to the class variable study motivation levels of grade 1 students are higher than grade 3 students. It was concluded that there is a statistically significant positive correlation between the individual instrument study habits and motivation levels towards the individual instrument lessons, between the individual instrument study habits and motivation levels for the achievement, between the individual instrument study habits and study motivation levels. Also it was concluded that there is statistically negative correlation between the individual instrument study habits and lack of motivation levels, and suggestions were made for this result.
Collections