Keman eğitiminde sahne ve stüdyo performansının çalma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma da keman eğitiminde sahne ve stüdyo performansının çalma becerilerine etkilerinin öğretim elemanları görüşleri aracılığıyla irdelenmesi, sahne ve stüdyo performansına yönelik bir dersin gerekliliğinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Keman eğitiminde sahne performansı ve stüdyo performansının keman eğitimine katkılarının belirlenmesi, sahne ve stüdyo performansının enstrüman eğitimine yönelik katkılarına ilişkin kaynak oluşturması, ortaya çıkacak sonuçların benzer çalışmalara ışık tutacak olması ve müfredatlar da yer alabilmesi açısından önem arz ettiği düşünülmektedir.Bu amaç doğrultusunda keman eğitiminde sahne ve stüdyo performansının çalma becerilerine etkilerini tespit etmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan ve üç uzman onayından geçen yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla üniversitelerde görev yapan 20 öğretim elemanın görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen verilere içerik analizi uygunalarak bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında sahne performansına yönelik verilecek bir eğitimin öğrencilerin çalgı çalma becerilerine en fazla oranla `Beceri ve kabiliyetin artması`, `Duruş, oturuş, görgü kuralları vs. kazanımı`, birlikte çalma deneyimine yönelik verilecek eğitimin öğrencilerin çalgı çalma becerilerine en fazla oranla `Birlikte hareket etme gereksinimi` ve stüdyo performansına yönelik verilecek eğitiminin en çok `Teknolojiye uyum sağlama` yönünden katkılar sağlayacağı tespit edilmiştir. In this research, it is aimed to examine the effects of stage and studio performance on playing skills through the opinions of instructors and to examine the necessity of a course for stage and studio performance. Determination of the contributions of stage performance and studio performance to violin training in violin training, the performance of the stage and studio is important to fund their contribution to instrument training, the results that will be produced will shed light on similar studies and include curriculums.For this purpose, the opinions of 20 faculty members working in universities were consulted through the semi-structured interview form prepared by the researchers and passed by three experts in order to determine the effects of stage and studio performance on playing skills in violin education. The data obtained was found in accordance with the content analysis. In light of the findings obtained, an education for stage performance is best compared to students' ability to play, `increasing skill and ability`, `Stop, sit, etiquette, etc. It has been determined that the training for the `winning`, the experience of playing together will contribute most to the `need to act together` and the training for studio performance in terms of `adapting to technology`.
Collections