Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye sınırları içerisinde Yükseköğretim Kurulu'na bağlı devlet üniversitelerinin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören müzik öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 2020–2021 öğretim yılında Konya, Aksaray ve Niğde il sınırları içerisinde bulunan; Necmettin Erbakan Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversiteleri'nin Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda eğitimini sürdürmekte olan lisans birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf, 100 tane keman öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma nicel modelde hazırlanmış olup genel tarama yöntemi kullanılmış, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgiler` ve `Açık Uçlu Sorular` dan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla veriler toplanmış ve betimsel analiz uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel çözümlemelerinde; yüzde, frekans, ortalama, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), post-hoc LSD (en küçük anlamlı farklar) testleri arasından Tukey HSDa,b testi ve kappa testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinin çalgısını çaldıkları yıl süresine göre anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir. Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinin öğrencilerin mezun oldukları okul türüne göre Anadolu Lisesi ve düz lise ile Güzel Sanatlar Lisesi arasında, Anadolu Lisesi ile diğer okul türü arasında anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Güzel Sanatlar Lisesinin, hem düz lise ve hem de Anadolu Lisesinden yüksek olduğu, diğer okul türünün ise Güzel Sanatlar Lisesinden yüksek olduğu saptanmıştır. En yüksek değerin diğer okul türünde olduğu, en düşük değerin ise Anadolu Lisesinde olduğu saptanmıştır. Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinin okuduğu sınıf seviyesine göre; 1.sınıflar ile 2. sınıflar arasında 1. sınıflar ile 3. sınıflar arasında 1. sınıflar ile 4. sınıflar arasında anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. 2., 3. ve 4. sınıfların ortalamalarının 1. sınıflardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. 2., 3. ve 4. sınıflar arasında ise anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. En yüksek değerin 3. sınıfa ait olduğu, en düşük değerin ise 1. sınıfa ait olduğu tespit edilmiştir. Eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerinden tarihsel ve yapısal bakımdan keman çalgısını tanıma düzeyleri, keman çalma temel davranışları düzeyleri, keman eğitim ve öğretimi düzeyleri, keman edebiyatı/literatürü düzeylerine yönelik sonuçlar ortaya koyulmuştur. Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümlerindeki keman öğrencilerinin çalgılarına yönelik genel kültür düzeylerine yönelik öneriler sunulmuştur.``Anahtar Kelimeler: Çalgı Eğitimi, Keman, Keman Eğitimi, Genel Kültür` `In this study, it was aimed to examine the general cultural levels of violin students in the departments of Education Faculty Music Teaching. In this study, it was aimed to examine the general cultural levels of violin students in the departments of Music Teaching in Education Faculty for their instruments. The universe of the study consists of music students studying in Turkey within the boundaries of the state Board of Higher Education universities connected to the Faculty of Education Fine Arts Education Department Music Education Department.The sample of the research is located in Konya, Aksaray and Nigde in the 2020-2021 academic year; Necmettin Erbakan University, Aksaray University and Nigde Omer Halisdemir Universities Faculty of Education Fine Arts Education Department Music Education Department consists of 100 violin students in the first, second, third and fourth years. The research was prepared in quantitative model, general scanning method was used, data was collected with the help of semi-structured interview form consisting of `Personal Information` and `Open-Ended Questions` prepared by the researcher and descriptive analysis was applied. In the statistical analysis of the collected data; Tukey HSDa, b test and kappa test were used among percentage, frequency, mean, independent groups t test, one-way analysis of variance (One-Way ANOVA), post-hoc LSD (smallest significant differences) tests. According to the research findings; No significant difference was observed between the general cultural levels of violin students in the departments of music teaching in the faculty of education according to their the number of years they played the instrument. It has been observed that there is a significant difference between the general cultural levels of violin students' instruments in the departments of education faculty music teaching between Anatolian High School and High School and Fine Arts High School, and between Anatolian High School and the other school type according to the type of school the students graduated from. It was determined that the Fine Arts High School is higher than both the plain high school and the Anatolian high school, and the other school type is higher than the Fine Arts High School. It was determined that the highest value was in the other school type and the lowest value was in Anatolian High School. According to the class level of the violin students in the departments of Music Teaching in the Faculty of Education; It has been observed that there is a significant difference between the 1st grade and the 2nd grade between the 1st grade and the 3rd grade between the 1st grade and the 4th grade. It was determined that the averages of the 2nd, 3rd and 4th grades were higher than the 1st grade. It was found that there was no significant difference between the 2nd, 3rd and 4th grades. It was determined that the highest value belongs to the 3rd grade, and the lowest value belongs to the 1st grade. From the general cultural level of violin students in the departments of music teaching in the faculty of education, the levels of their understanding of the violin instrument in historical and structural terms, the levels of basic violin playing behaviors, the levels of violin education and training, and the levels of violin literature / literature have been presented. Suggestions regarding the general cultural level of violin students' instruments in the departments of music teaching in the faculty of education are presented.``Keywords: Instrument Education, Violin, Violin Education, General Culture`
Collections