Türkiye ve Güney Kore sanat eğitimi öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim ülkelerin gelişmesinde önemli bir yere sahiptir. Çağımızda uluslararası bir nitelik kazanan eğitimin, karşılaştırmalı olarak incelenmesi; eğitim gereksinimlerini karşılamada, yeni eğitim politikaları geliştirilmesinde ve ortak kültürel projelerin oluşturulmasında etkin rol oynamaktadır. Bu araştırmanın konusu, eğitim alanında kısa sürede uyguladığı geniş reformlar ile büyük başarılar elde eden, bugün dünyanın en seçkin eğitim sistemine sahip ülkelerden biri olarak kabul edilen Güney Kore'nin sanat eğitimi öğretim programları ile Türkiye'nin sanat eğitimi öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Öğretim programlarının incelenmesi doğrultusunda iki ülkenin sanat eğitimi anlayışlarının karşılaştırılması bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Eğitime ve öğretmenlere büyük önem veren, zengin uzak doğu felsefeleri ile yapılandırılmış, geleneksel etkiler ile modern anlayışları bütünleştiren bir eğitim sistemine sahip olan Güney Kore sanat eğitimi anlayışının değerlendirilmesi önemli görülmektedir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Güney Kore ve Türkiye'nin genel eğitim sistemi içerisinde sanat eğitiminin tarihsel gelişimi ve sanat eğitimi öğretim programların felsefi bakış açılarına ilişkin literatür incelenmiştir. Literatür taraması ile elde edilen veriler ışığında, Güney Kore ve Türkiye'de uygulanmakta olan, ilköğretim, ortaöğretim sanat eğitimi öğretim programları; amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri yapısal, kültürel bağlamda belirlenen kategoriler çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Elde edilen veriler derinlemesine bir yaklaşımla analiz edilerek, çekici unsurlar ortaya konularak araştırmanın temelini oluşturan öğretim programları karşılaştırılmıştır.Araştırma sonucunda, Türkiye ve Güney Kore'nin köklü tarihi, zengin kültürü, çeşitli inanışlarının sanat eğitiminin gelişiminde etkili olduğu görülmüştür. Türkiye ve Güney Kore sanat eğitimi öğretim programlarının; yapı ve içerik bakımından benzerlik gösterdiği söylenebilir. Ülkelerin sanat eğitimi öğretim programlarının içeriği karşılaştırıldığında, Türkiye'den farklı olarak; Güney Kore sanat eğitimi öğretim programlarında temel içerik olarak 'Kişilik Eğitimi'nin ön plana çıktığı görülmektedir. Türkiye ve Güney Kore sanat eğitimi öğretim programlarında yer alan kazanımlar çeşitli öğrenme alanlarına ayrılarak sunulmuştur. Bu alanlar benzer amaçlar doğrultusunda şekillenmiştir. Güney Kore sanat eğitimi öğretim programları, kültür konusunda zengin bir içeriğe sahiptir. Bu içerikler, Türkiye'deki öğretim programlarında geniş olarak ele alınmamıştır.Araştırmanın sonunda, zengin sanat formları ile şekillenen Güney Kore sanat eğitimi anlayışlarına ilişkin ülkemizdeki araştırmacılar için öneriler sunulmuştur. İki ülke ile kültürel etkileşimi daha da yoğunlaştırabilecek milli eğitim ve üniversiteler arası sanat eğitimi ve kültür temelli ortak projeler geliştirilebilir. Education has an important place in the development of countries. Comparative analysis of education, which has gained an international character in our age; It plays an active role in meeting educational needs, developing new education policies and creating joint cultural projects. The subject of this research is the comparative analysis of the art education curriculum of South Korea, which has achieved great success with its extensive reforms in the field of education in a short time, and which is considered one of the countries with the most distinguished education system in the world today, and the art education curriculum of Turkey. The aim of this research is to compare the understanding of art education of the two countries in line with the examination of the curricula. It is considered important to evaluate the understanding of art education in South Korea, which has an education system that attaches great importance to education and teachers, is structured with rich Far Eastern philosophies, and integrates traditional influences and modern understandings.In line with the purpose of the research, the literature on the historical development of art education and the philosophical perspectives of art education curricula in the general education system of South Korea and Turkey has been examined. In the light of the data obtained from the literature review, the primary and secondary art education curriculums being implemented in South Korea and Turkey; purpose, content, teaching-learning processes were examined comparatively within the framework of the categories determined in the structural and cultural context. The data obtained were analyzed with an in-depth approach, attractive elements were revealed and the curricula that formed the basis of the research were compared.As a result of the research, it has been seen that the deep-rooted history, rich culture and various beliefs of Turkey and South Korea are effective in the development of art education. Art education curriculum in Turkey and South Korea; It can be said that they are similar in terms of structure and content. When the content of the art education curriculum of the countries is compared, unlike Turkey; It is seen that 'Personality Education' comes to the fore as the main content in South Korean art education curriculum. The achievements in the art education curricula of Turkey and South Korea are presented by dividing them into various learning areas. These areas have been shaped for similar purposes. South Korean art education curricula have a rich cultural content. These contents have not been widely discussed in the curricula in Turkey.
Collections