Siirt Batman Bitlis Mardin Diyarbakır illerindeki Milli Eğitim Bakanlığına'na bağlı müzik eğitimi veren kurumların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siirt, Batman, Bitlis, Mardin ve Diyarbakır illerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı müzik eğitimi veren kurumlarını farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 29 kurum üzerinde gerçekleştirilmiş, görüşme yöntemi ile müzik eğitimi veren kurumlardan elde edilen veriler, araştırılan değişkenlere göre listelenerek, yüzde-frekans dağılımları ile betimlenmiştir. Görüşme formundan elde edilen, açık uçlu cevapların analizinde `içerik analizi` tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; kurumların Siirt, Batman, Bitlis, Mardin, Diyarbakır illerinde sayıca eşit olduğu ancak kişi başına düşen kurum sayısının iyileştirilmesi gerektiği, kurum türü olarak Halk Eğitim Merkezleri'nin ağırlıkta olduğu ve her ilde bir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi olduğu, kurumların 1948 ile 2017 yılları arasında faaliyete geçtiği, kurumların büyük çoğunluğunun çocuk-genç-yetişkin üç yaş grubuna da hizmet verebilen kurumlar olduğu, çalıştırdıkları öğretmen sayısının 1 ile 14 arasında değiştiği ancak 1 ve 2 öğretmen ile çalışan çok sayıda kurum olduğu, kurumlarda %93,10 oranında çalgı eğitimi verildiği, özellikle bağlama, piyano, gitar ve keman eğitiminin ön planda olduğu, kurumların eğitimi verilen müzik türü bakımından yeterli çeşitliliğe sahip olduğu, özellikle THM ve TSM eğitiminin ön planda olduğu, kurumlarda ses ve koro eğitiminin orta düzeyde verildiği, kurumlara gösterilen talep durumunun çoğunlukla iyi düzeyde olduğu, kurumların bir kısmında halka açık konserler düzenlendiği ve bu etkinliklere katılımın orta düzeyde olduğu, kurumların fiziki donanım ve ortam yetersizliği, kadro yetersizliği ve az tercih edilme konusunda sorun bildirdikleri saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, MEB Müzik Eğitimi Kurumları, Siirt, Batman, Bitlis, Mardin ve Diyarbakır müzik eğitimi Descriptive scanning model was used in this study which aims to examine the music education institutions of the Ministry of National Education in the provinces of Siirt, Batman, Bitlis, Mardin and Diyarbakır in terms of different variables. The research was carried out on 29 institutions, and the data obtained from the institutions providing music education with the interview method were listed according to the variables researched and described with percentage-frequency distributions. The `content analysis` technique was used in the analysis of open-ended answers obtained from the interview form. As a result of the research; The number of institutions in Siirt, Batman, Bitlis, Mardin, Diyarbakır provinces is equal, but the number of institutions per capita needs to be improved, Public Education Centers are predominant as institution type and there is an Anatolian Fine Arts High School in each province, the institutions have been operating between 1948 and 2017. The majority of the institutions are institutions that can serve children-young-adults three age groups, the number of teachers they employ varies between 1 and 14, but there are many institutions working with 1 and 2 teachers, 93.10% of institutions are given instrument training, especially Baglama, piano, guitar and violin education is at the forefront, institutions have sufficient diversity in terms of the type of music that is taught, especially THM and TSM training is at the forefront, voice and choral training is given in institutions at a medium level, the demand for institutions is mostly at a good level, public concerts are held in some of the institutions, and this effect It has been determined that the participation in the inmates is at a moderate level, the institutions report problems in terms of lack of physical equipment and environment, lack of staff and being preferred.Keywords: Music Education, MEB Music Education Institutions, Siirt, Batman, Bitlis, Mardin and Diyarbakır music education
Collections