Şan eğitiminde Hints on Singing ve the Structure of Singing metotlarının karşılaştırmalı incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 1856 yılında icat ettiği laringoskop ile ilk defa laringeal gözlemler yapan ve geleneksel İtalyan okulunun öğretilerine sadık kalarak insan sesi ve insan sesinin eğitimine dair bilimsel yaklaşımlarda bulunan Manuel Garcia II'nın 1894 yılında yayımlanan Hints on Singing adlı metodu ile, dünyadaki en etkili pedagoglardan biri olarak kabul edilen ve bel canto tekniğinin savunucularından olan Richard Miller'ın 1986 yılında yayımlanan The Structure of Singing adlı metodunun vokal pedagojideki değişim ve gelişmeler ışığında karşılaştırmalı incelemesi yapılmıştır. Referans alınan ve uluslararası kabul görmüş bu iki metot ile, aradan geçen yaklaşık bir asırlık zaman içinde hangi teknik, terim ve egzersizlerin değişip geliştiği, hangilerinin değişmeden günümüze kadar geldiği incelenmiştir. Tarama yöntemi ile doküman incelemesi yapılan bu çalışmada, verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemler kullanılmış ve bu veriler tablolaştırılmıştır. Yapılan incelemeler sonucu, atak, nefes, ünlü harf modifikasyonu ve register için kullanılan terimlerde ve bunların geliştirilmesi için önerilen tekniklerde aradan geçen süre içinde gelişen teknoloji ve yapılan çalışmalar sonucu bazı farkların olduğu, bazı tekniklerin ve önerilerin ise her iki metotta da benzer olduğu sonucuna varılmıştır. Miller'ın, her bir başlık altında detaylı egzersizlere yer verdiği görülürken, Garcia'nın daha çok genel tavsiyelerde bulunduğu ve her bir başlık altında detaylı egzersizlere yer vermediği görülmüştür. In this study, the method named Hints on Singing published in 1894 by Manuel Garcia II, who made laryngeal observations for the first time with the laryngoscope he invented in 1856, and who made scientific approaches to the human voice and education of the human voice by staying true to the teachings of the traditional Italian school and The Structure of Singing method published in 1986 by Richard Miller, who is one of the most influential pedagogues in the World and one of the proponents of the bel canto technique, has been comparatively analyzed in the light of the changes and developments in vocal pedagogy. With these two referenced and internationally accepted methods, it has been examined which techniques, terms and exercises have changed and developed in the intervening nearly a century, and which ones have remained unchanged until today. In this study, in which document analysis was done by scanning method, descriptive statistical methods were used in the analysis of the data and these data were tabulated. As a result of the examinations, it has been concluded that there are some differences in the terms used for attack, breath, vowel modification and register, and the techniques suggested for their development, as a result of the technology and studies that have been developed in the intervening time, and that some techniques and suggestions are similar in both methods. It was seen that Miller included detailed exercises under each heading, while Garcia gave more general recommendations and did not include detailed exercises under each heading.
Collections