Poster destekli laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve tasarım öz yeterliliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı poster destekli laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve tasarım öz-yeterliklerine etkisini inceleyerek bu konuyla ilgili tutarlı bulgulara ulaşmak ve daha düzenli olarak kullanılmasına yardımcı olmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de 2019-2020 eğitim öğretim yılında bulunan bir devlet üniversitesinde fen bilgisi öğretmenliği bölümünde 2 ayrı şubede öğrenim görmekte olan 42 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğretmen adayları seçkisiz bir şekilde deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Beeftink, F., van Eerde, W., Rutte, C. G., & Bertrand, J. W. M. (2012) tarafından geliştirilen ve Atabek (2020) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan Tasarım Öz yeterliliği Ölçeği ve Özgenel ve Çetin (2017) tarafından geliştirilen Marmara Yaratıcı Düşünme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fen bilimleri öğretim laboratuvarında yapılan deneyleri poster destekli işlemelerinin verilerine bakıldığında deney grubundaki öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve tasarım öz-yeterlilikleri kontrol grubundaki öğretmen adaylarına göre daha fazla artış olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak deney grubundaki öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve tasarım öz yeterliliklerinin artığı görülmüştür. The aim of this study is to examine the effects of poster-supported laboratory applications on the creative thinking and design self-efficacy of teacher candidates, to reach consistent findings on this subject, and to help them to be used more regularly.The study group of the research consists of 42 teacher candidates studying in 2 separate branches in the science teaching department of a state university in Turkey in the 2019-2020 academic year. The teacher candidates teachers in the study group were randomly determined as the experimental and control groups. In this study, a quasi-experimental design with pre-test post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was used. As a data collection tool, the Design Self-Efficacy Scale developed by Beeftink, F., van Eerde, W., Rutte, C. G., & Bertrand, J. W. M. (2012) and adapted into Turkish by Atabek (2020) and Marmara Creative Thinking Scale developed by Özgenel and Çetin (2017) was used. Research data were analyzed using the SPSS program. As a result of the study, when the data of the poster-supported processing of the experiments carried out in the science teaching laboratory of the teacher candidates teachers were examined, it was concluded that the creative thinking and design self-efficacy of the teacher candidates teachers in the experimental group increased more than the teacher candidates teachers in the control group. As a result, it was observed that the creative thinking and design self-efficacy of the teacher candidates teachers in the experimental group increased.
Collections