Orta ergenlik dönemi erkeklerde futsal eğitiminin kuvvet ve çeviklik üzerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 10 hafta süre ile uygulanan temel futsaleğitiminin orta ergenlik dönemindeki erkek bireylerin kuvvet ve çeviklik özellikleri üzerine etkilerini araştırmaktır. Araştırma, gerçek deneme modellerinden ön test – son test kontrol gruplu model olarak desenlenmiştir. Araştırmaya 2021-2022 Konya ilinde yaşları 14-16 arasında değişen 40 gönüllü erkek katılmıştır (Deney, n=20 – Kontrol, n=20). Araştırma süresi 10 hafta ve haftada 3 gün olarak planlanmıştır. Uygulama grubuna haftada 3 gün boyunca 60 dakika süre ile futsal antrenmanları uygulanırken, kontrol grubu herhan gibir sportif eğitim programına katılmamıştır. Antrenmanlar öncesi ve sonrasında katılımcıların kuvvet ve çeviklik özelliklerini değerlendirmek için test ve ölçümler gerçekleştirilmiştir. Verilerin istatistik işlemleri için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırma grubunun ön test ve son test verilerini karşılaştırmak için parametrik testlerden olan paired sample t testi, araştırma ve kontrol gruplarının son testleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmek için ise bağımsız örneklem t testi ve son olarak değişkenler arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır. Bulgulara göre araştırma ve kontrol grubunun dikey sıçrama, T testi, İllinois testi, Hexagon testi, durarak uzun atlama, sağlık topu fırlatma, sağ ve sol el kavrama kuvveti, 30 sn şınav ve 30 sn mekik sontest parametrelerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma grubunun vücut ağırlığı dikey sıçrama, İllinois testlerinde öntest-sontest parametrelerinde anlamlı bir farklılık bulunmazken, T testi, Hexagon testi, durarak uzun atlama, sağlık topu fırlatma, sağ ve sol el kavrama kuvveti, 30 sn şınav ve 30 sn mekik ön test-son test parametrelerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Son olarak araştırma grubunun testleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. The aim of this study is to investigate the effects of basic futsal training applied for 10 weeks on the strength and agility characteristics of male individuals in middle adolescence. The research was designed as a pretest-posttest control group model, which is one of the real experimental models. Forty male volunteers aged between 14 and 16 participated in the study in 2021-2022 Konya (Experiment, n=20 – Control, n=20). The research period was planned as 10 weeks and 3 days a week. While futsal training was applied to the application group for 60 minutes for 3 days a week, the control group did not participate in any sports training program. Tests and measurements were carried out to evaluate the strength and agility characteristics of the participants before and after the training. SPSS 22 package program was used for statistical processing of the data. Paired sample t test, which is one of the parametric tests, to compare the pre-test and post-test data of the research group, independent sample t-test to determine whether there is a significant difference between the post-tests of the research and control groups, and finally Pearson to determine whether there is a relationship between the variables. Correlation Test was used. According to the findings, significant differences were found in the vertical jump, T test, Illinois test, Hexagon test, standing long jump, medicine ball throwing, right and left hand grip strength, 30 sn push-ups and 30 sec shuttle posttest parameters of the research and control groups. In addition, while there was no significant difference in the body weight of the research group in the vertical jump and pretest-posttest parameters in Illinois tests, there was no significant difference in the T test, Hexagon test, standing long jump, medicine ball throwing, right and left hand grip strength, 30 sn push-ups and 30 sn sit-up pretest-posttest parameters differences have been identified. Finally, significant relationships were found between the tests of the research group.
Collections