Sosyal ağlarda ve bloglarda içerik merkezli iletişimin marka farkındalığı oluşturmadaki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireyler, her geçen gün sosyal ağ ve bloglarda daha fazla vakit geçirmektedirler. Bunun sonucunda markalar da iletişim çalışmalarını yürütmek amacıyla bu mecralarda varlık göstermeye başlamışlardır. Sosyal ağ ve bloglarda kullanıcı dostu ve hikâyesi olan içerik yaratmanın kullanıcı ile etkileşime geçmek ve güçlü bir marka yaratmak konusunda etkili bir rolü olduğu görülmektedir. Bu noktada içerik merkezli iletişim verimli bir iletişim faaliyeti olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışma kapsamında Web'in, sosyal ağların ve blogların gelişiminden bahsedilmiştir. Bu süreçler marka farkındalığı oluşturma süreçleri ve teknikleri ile bağlanmıştır. Marka farkındalığı noktasında hikâye anlatıcılığının önemine değinilmiştir. Ayrıca içerik merkezli iletişimin tanımını yapılarak ne gibi yöntemler kullanıldığına değinilmiştir. Son olarak içerik merkezli iletişimin marka farkındalığı yaratmadaki önemi ortaya konmuştur. Araştırma kısmında ise Türkiye ve Litvanya'daki ajanslarla görüşülmüş, içerik merkezli iletişimin sahada kullandığı yöntemler belirlenmiş, marka farkındalığı yaratmadaki önemi tartışılmıştır ve farklı ülkelerde içerik merkezli iletişimin markalar açısından önemi gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, blog, içerik merkezli iletişim, içerik pazarlama, marka, Türkiye, Litvanya Individuals spend much more time on social networks and blogs day by day. Evetually brands started to make their presence felt on those spaces to conduct communication activities. To create content on social networks and blogs which has story and user-friendly manner has effective role on creating strong brands and interacting with users. At that point, content based communication confronts to us as an effective communication activity.In frame of the study, development of Web, social networks and blogs were mentioned. Those notions were connected with processes and techniques of establishing brand awareness. In the brand awareness section, importance of story telling was emphasized. In addition, content based communication was described and methods of content based communication was mentioned. Lastly, importance of content based communication on establishing brand awarness was revealed.In research section, agencies in Turkey and Lithuania were interviewed and methods of content based communication which are used in field were identified, also importance of content marketing in frame of establishing brand awareness was discussed. Importance of content based communication in frame of establishing brand awareness was observed from perspective of different countries.Keywords: Social media, blogs, content based communication, content marketing, brand, Turkey, Lithuania
Collections