Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin motivasyonları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dünya üzerinde birçok insan internetin gelişmesiyle birlikte rahatlıkla birbirleriyle iletişim kurabilmekte ve etkileşimler oluşmaktadır. İletişim kurulan her topluluk insana bir şeyler katmakta ve insanı bir adım öne taşımaktadır. İnsanlar iletişim kurmak için dile ihtiyaç duymaktadır. Globalleşen dünyada diğer ülkelerle birçok yönden etkileşim halindeyiz. Bu durum yabancı dil öğrenimini bir ihtiyaca dönüştürmüştür. Bu alanda Türkiye de oldukça fazla göç almakta ve Türkçe öğrenilen yabancı diller arasında önemli bir yer tutmaktadır. YÖK verilerine bakıldığında günümüzde 2018 yılı itibariyle 125138 yabancı uyruklu öğrenci yükseköğrenimini tamamlamak için ülkemize gelmiştir. Ülkemize gelen bu öğrencilerin iletişim kurmak ve toplumsal değerleri, yaşantıları ve inanışları yani kültürel faaliyetleri anlayabilmeleri için Türkçeyi öğrenmeleri neredeyse zorunlu hale gelmiştir. Ancak her birey harekete geçmek için motivasyona ihtiyaç duyar. Dil öğrenmek de çabalamayı, harekete geçmeyi gerektirir. Bu çalışmada yabancı ülkelerden gelen bu öğrencilerin Türkçeyi öğrenme motivasyonları incelenmiştir. Öğrencilerin motivasyonları, motivasyon kaynakları ve motivasyon sorunları olmak üzere iki bakımdan ele alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir anket oluşturulmuş ve 100 tane öğrenciye uygulanmıştır. Uygulanan anket verileri betimsel yöntem kullanılarak analiz edilmiştir. Anket verileri neticesinde öğrencilerin bütünleştirici motivasyona sahip oldukları tespit edilmiş ve anket sonuçları doğrultusunda son bölümde öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Motivasyon In today's world, many people can easily communicate with each other with the development in internet. Each community that is made contact contributes to a person much and this helps people move forward. In globalised world we are in contact with other countries. This makes learning a foreign language a need. Turkey is one of the countries that has lots of immigrants and Turkish has an important place in foreign languages. When looked at the data in council of higher education in Turkey, 125138 foreign students have arrived at Turkey in 2018 to complete their university education. These students have to learn Turkish to communicate and understand the cultural activities like social values and beliefs. However, every person needs motivation to move. To learn a language requires to put an effort and make a movement. In this study, the motivation of these students coming from other countries was examined. In this study, motivation is examined in two ways as motivational sources and motivational problems. For this aim, there is a survey and it was applied to 100 students. The survey data is analysed by descriptive method. As a result of this study, the students seem to have integrative motivation and in the last part of this paper, further suggestions are made. Key Words: Teaching Turkish as a Foreign Language, Motivation
Collections