Eğitim felsefesinde eğitimin amacı ve öğretmenin rolü: Freire çerçevesinde özgürlüğün praksisi ve bankacı eğitim modelinin kritiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, eğitim felsefesinin temel kuramları bağlamında eğitimin amacına ve neliğine, öğretmenin rolü ve görevlerine, öğrencinin kim olduğuna, okulun nasıl olması gerektiğine ilişkin literatürün eleştirel eğitim filozofu ve Paulo Freire çerçevesinde kritiğinin yapılmasıdır. Araştırma evrenini genel eğitim felsefesi kuramları olarak Pragmatist, İdealist, Egzistansiyalist, Analitik, Realist, Eleştirel eğitim felsefeleri oluşturur. Eleştirel eğitim felsefesinin kurucu kuramcılarından Paulo Freire (ö. 1997) çerçevesinde eğitimin amacı ve öğretmenin rolü problemleri kritik edilecektir. Tez çalışmasının içeriği eğitim felsefesinin temel kavramları olan eğitim, okul, öğrenci ve öğretmen konularının ele alınması ile başlatılarak eğitimin diğer felsefe disiplinleri ile olan ilişkisi; eğitimin ontolojisi, eğitimin etiği, eğitimin politikası ve eğitimin epistemolojisi konu örüntüleri ile devam ettirilecektir. Tez içeriğinin ikinci kısmında eğitim felsefesi kuramları ve eleştirel eğitim felsefesi arka planındaki düşüncelerle birlikte ele alınarak son kısımda Freire'nin eğitim felsefesi tartışılacaktır. Freire'nin eleştirileri üzerinden eğitimin amacı ve öğretmenin rolü problemi tartışıldıktan sonra sonuç kısmında genel eleştiri yer alacaktır. The aim of this thesis is to criticize the literature on the purpose and purpose of education, the role and duties of the teacher, who the student is, how the school should be, within the framework of the critical education philosopher and Paulo Freire in the context of the basic theories of educational philosophy. Pragmatist, Idealist, Existentialist, Analytical, Realist, Critical educational philosophies constitute the research universe as general educational philosophy theories. Within the framework of Paulo Freire, one of the founding theorists of critical education philosophy, the problems of the purpose of education and the role of the teacher will be critical. The content of the thesis study is the relationship of education with other philosophical disciplines, starting with the discussion of education, school, student and teacher issues, which are the basic concepts of philosophy of education; The ontology of education, ethics of education, policy of education and epistemology of education will be continued with subject patterns. In the second part of the thesis content, the theories of educational philosophy and the philosophy of critical education will be discussed together with the ideas in the background, and Freire's educational philosophy will be discussed in the last part. After discussing the purpose of education and the role of the teacher through Freire's criticism, the general criticism will take place in the conclusion.
Collections