İzmir Yabancılar İçin Türkçe Seti'nin (A1/A2/B1/B2/C1) diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'ne anlama becerileri bakımından uygunluğunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünyada milletlerarası iletişim ve etkileşim artmıştır. Artan bu iletişim ve etkileşim sonucunda yabancı dil öğrenme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Yabancı dil olarak öğrenilen diller arasında Türkçe de kendine yer bulmuştur. İletişimin olabilmesi için anlama becerileri olan dinleme ve okuma becerilerini tam olarak bilmek gerekir. Anlama becerileri gelişmeden bir dili tam anlamıyla öğrenmek mümkün değildir. Bu çalışmanın amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan İzmir Yabancılar İçin Türkçe Seti'nin (A1/A2/B1/B2/C1) Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'ne uygunluğunun anlama becerileri merkezli incelenmesidir.Çalışmada tarama modeli ve doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. İlk olarak Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde yer alan dinleme ve okuma becerilerine ait ölçütler belirlenmiştir. Sonra ders kitaplarındaki dinleme ve okuma becerilerine ait etkinlikler tespit edilmiştir. Bu tespitler sonucunda etkinliklerin ölçütlere uygunluğu incelenmiştir.Sonuç bölümünde İzmir Yabancılar İçin Türkçe Ders kitaplarının Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'ne büyük ölçüde uygun olduğu tespit edilmiştir. Kitapları incelediğimizde B1 ve B2 seviyesindeki etkinlik sayılarının daha fazla olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Dinleme, Okuma, Anlama Becerileri, İzmir Yabancılar İçin Türkçe Seti, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi. In the globalizing world, the interaction and communication among nations have increased. As a result of this increasing interaciton and communication , the need to learn foreign languages has risen. Among the languages that are learned, Turkish language has found a place for itself. For a healthy communication, it is essential to have reading and listening skills which are reading comprehension skills. Without reading comprehension skills, it is impossible to learn a language completely. The aim of this study is to examine the Appropriateness of İzmir Turkish Set (A1/ A2/ B1/ B2/ C1) for Foreigners which is Prepared with the Aim of Teaching Turkish as Foreign Language according to Comprehension Skills Common European Framework of Reference.In the study, survey model and document analysis techniques are used. Firstly, the standards are determined according to the reading and listening skills that are in the Common European Framework of Reference. Later, the activities related to the reading and listeninf skills in the course books are determined.. And the convenience of the actitvites to the criteria are examined.In the conclusion part, İzmir Turkish Set (A1/ A2/ B1/ B2/ C1) for Foreigners which is Prepared with the Aim of Teaching Turkish as Foreign Language according to Comprehension Skills Common European Framework of Reference is found convenient. When we examine the books, it is seen that there are more acitivities in B1 and B2.Keywords: Listening, Reading, Comprehension Skills, Examining the Appropriateness of İzmir Turkish Set, Common European Framework of Reference.
Collections