Destinasyon kalitesinin destinasyon sadakatine etkisinde ziyaretçi memnuniyetinin aracılık rolü: Van ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı destinasyon kalitesinin destinasyon sadakatine etkisinde ziyaretçi memnuniyetinin aracılık rolünü ortaya koymaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş olup araştırmanın evrenini oluşturan Van ilini ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Örneklem tekniği için kota örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu kapsamda analize elverişli olan toplam 618 anket toplanmıştır. Verilerin analizinde normallik testi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ve aracılık testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre destinasyon kalitesinin destinasyon sadakatine etkisinde ziyaretçi memnuniyetinin aracılık rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu çerçevede destinasyon kalitesinin konaklama, ulaşım, yeme-içme, güvenlik ve çekicilikler boyutlarının destinasyon sadakatinin alt boyutları olan tavsiye etme ve tekrar ziyaret niyetine etkisinde ziyaretçi memnuniyetinin aracılık rolünün olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Destinasyon Kalitesi, Ziyaretçi Memnuniyeti, Destinasyon Sadakati, Van This study aims to reveal the mediating role of visitor satisfaction in the effect of destination quality on destination loyalty. Quantitative research method was adopted in the research and data were collected through questionnaires from domestic and foreign tourists visiting the city of Van, which constitutes the universe of the research. For the sampling technique, the quota sampling method was preferred. In this context, a total of 618 questionnaires suitable for analysis were collected. Normality test, explanatory, and confirmatory factor analysis and mediation test were used in the analysis of the data. According to the results of the analysis, it has been determined that visitor satisfaction has a mediation role in the effect of destination quality on destination loyalty. In this context, it was determined that visitor satisfaction has a mediation role in the effect of the destination quality's accommodation, transportation, food and drink, security, and attractions dimensions on the destination loyalty's sub-dimensions of recommendation and repeat visit intention.Key Words: Destination Quality, Visitor Satisfaction, Destination Loyalty, Van
Collections