Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitiminde düşünme ve yaşam becerilerine dönük bir öğretim seti geliştirme: Bir geçerleme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal varlıklar olan bireyler, yaşamın dinamikleri gereği, düşündükleri veinandıklarıyla yaşantılarını şekillendirmektedirler. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisieğitimi bu bağlamda çocukların yaşamlarında, onların gelişim ihtiyaçlarına uygunşekillenmek zorundadır. Çocuklar gelişim dönemlerinde bilgi ve inançları arasındaçelişki yaşamadıkları takdirde sağlıklı bir yetişkin dönemine geçebilmektedirler.Araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programı ve alanyazındaki öğretim etkinlikleri geliştiren çalışmaları analiz etmek, ortaokullarda DinKültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri için düşünme yaşam becerilerinin eğitimine dönükbir öğretim seti oluşturmaktır. Araştırma nitel bir desenle kurgulanmıştır. Din Kültürüve Ahlak Bilgisi eğitimindeki düşünme ve yaşam becerilerinin öğretimine dönük alanyazındaki boşluk, araştırmacıyı bu konuda bir etkinlik seti hazırlamaya yöneltmiştir.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ve alan yazın içerik çözümlemesi ileanaliz edildikten sonra, dersin düşünme ve yaşam becerilerini geliştirici bir etkinliklerseti hazırlanmış ve son olarak hazırlanan etkinlikler uzman kanılarıyla geçerlenmeyeçalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Din kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretimProgramının etkinlik temelli bir yaklaşımla geliştirildiği belirlenmiştir. Programınuygulamalarının daha somut yaşantılarla şekillendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanyazını ise daha çok yerel referanslarla ilerlemektedir.Hazırlanan etkinlikler setinin uzman kanılarıyla geçerlendiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Öğretim Programı, Etkinlik Seti Individuals, who are social beings, shape their lives according to the dynamics of life,what they think and believe. In this context, religious culture and moral education hasto be shaped in children's lives in accordance with their developmental needs. Ifchildren do not experience conflicts between their knowledge and beliefs during theirdevelopmental period, they can pass into a healthy adult period. The aim of theresearch is to analyze the religious culture and Moral education curriculum and thestudies that develop teaching activities in the literature, and to create a lesson planactivities set for the education of thinking life skills for religious culture and moraleducation courses in secondary schools. The research was designed with a qualitativepattern. The gap in the literature on teaching thinking and life skills in religious cultureand ethics education led there searcher to prepare a lesson plan activities set on thissubject. After the religious culture and moral education curriculum and literature wereanalyzed by content analysis, a lesson plan activities set that improve the thinking andlife skills of the course was prepared and finally the prepared activities were tried tobe validated with expert opinions. According to the results of the research, it wasdetermined that the religious culture and moral education curriculum was developedwith an activity-based approach. There is a need to shape the applications of thecurriculum with more concrete experiences. The religious culture and moralenowledge literature, on the other hand, proceeds with more local references. It wasseen that the prepared lesson plan activities set was validated with expert opinions.Keywords: Religious Culture And Moral Education, Curriculum, Lesson PlanActivities Set
Collections