Kamu çalışanlarında sendikalaşma eğilimleri: Öğretmenler üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de kamu çalışanlarına sendika kurma hakkı (Trade Union Right) henüz çeyrek yüzyılı tamamlayabilmiş değildir. 1990 tarihi ile birlikte birçok kamu çalışanında olduğu gibi öğretmenlerin de sendikalı olma eğilimi baş göstermiş ve günümüze kadar devam etmiştir.Bu araştırma Erzurum ili Yakutiye ilçesi merkezinde bulunan liselerde görev yapmakta olan öğretmen ve okul yöneticilerinin sendikalaşma eğilimlerini ölçmek ve sendikalı olup olmamalarındaki nedenleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Anket uygulaması ile gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklem grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan ve herhangi bir sendikaya üye 171 eğitim çalışanı ile sendikaya üye olmayan 128 eğitim çalışanı oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenler `kamu sendikalarının kurumsal yapılarını değiştirip geliştirmelerini` ve `sendikal faaliyetlerini artırmaları`'nın beklentisi içerisindedir. Herhangi bir sendikaya üye olmayan eğitimcilerin sendikaya üye olmama nedenlerinin başında ise `sendikaların grev ve toplu sözleşme etkinliklerinin kısıtlı oluşu` ile `demokratik yapılarının istenilen düzeyde olmaması` gelmektedir.Araştırmadan elde edilen bulgular ile birer sivil toplum kuruluşu olan kamu sendikacılığın gelişmesi için oluşturulacak yeni politikalara katkı sağlamaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sendika, Mesleki Örgüt, Öğretmen Sendikaları, Sendika Kurma Hakkı The right to form trade union of public officers has not been completed quater of a century yet in Turkey. As many public officers, the unionization tendency of educators began in 1990 and it has continued so far today. This study has been carried out to measure the unionization tendency of educators and school administrators working in high school in Yakutiye district of Erzurum and to reval the why they are unionized or not non unionized. The sample group of this study with a survey consist of 171 educators who are members of an union working in 2019-2020 academic year, and 128 educators who are not members of the any union. According to the findings obtained from the study, educators want public unions to change and improve their instituional system also increase their union activities. One of the main reason why educators are not member of any union is that there are limited member of union strikes and collective bargaining activities and its democratic system is not at desired level. With the findings obtained from the study, it has been tried to contribute new politicizes to develop union which is a nongovermental organization.Keywords: Union, Professyonal Organization, Educators Unions, Trade Union Right
Collections