Stratejik yönetim bağlamında halkla ilişkilerin rolü: Özel kuruluşlara yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halkla ilişkilere hakim temel bakış açılarından birini ifade eden stratejik halkla ilişkiler anlayışının uygulamada bir karşılığının olup olmadığına odaklanan bu özgün çalışmanın amacı özel kuruluşlarda olgusal olarak stratejik halkla ilişkiler anlayışını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, özel kuruluşların halkla ilişkiler birimine yönelik çevrim içi insan kaynakları sitesi olan Kariyer.net'de verdikleri iş ilanları stratejik yönetim ögelerinin tespit edilmesi için içerik analizi ile incelenmiştir. Devamında, ilanlarda stratejik yönetim ögeleri bulunan kuruluşların halkla ilişkiler yöneticileri ile bir örneklem grubu dahilinde yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırmaya dayalı bulgular, özel kuruluşların yarıya yakın bir kısmının halkla ilişkiler ilanlarında stratejik yönetime ilişkin tanımlayıcı ögelere yer verdiğini göstermiştir. Nitel araştırmaya ilişkin bulgular ise, kuruluşların işletme olarak önemli ölçüde stratejik yönetim uyguladıklarını ancak halkla ilişkiler birimine stratejik yönetim içerisinde aynı ölçüde rol vermediklerini göstermektedir. Bununla birlikte, stratejik halkla ilişkilerin bazı kuruluşlarda kısmi olarak bazı kuruluşlarda da bütünüyle uygulandığı görülmektedir. The aim of this original study, which focuses on whether understanding of strategic public relations that is one of the main perspectives of public relations has an influence on the practice, is to manifest the understanding of strategic public relations as a phenomenon in private organisations. For this purpose, job advertisements which private organisations published for public relations unit on the online human resources site `Kariyer.net` were analyzed by content analysis to identify strategic management elements. Afterwards, semi-structured interviews were conducted with public relations managers of the organizations which have strategic management elements in their posts within a sample group. Findings based on the quantitative research have indicated that almost half of private organizations include descriptive elements related to strategic management in public relations advertisements. Findings related to the qualitative research has shown that the organisations in the sample implement a strategic management significantly as a corporation, but do not give the public relations unit the same role in strategic management. However, it is seen that strategic public relations are partially implemented in some organizations and are implemented completely in some organizations.
Collections